Felfelé kúszott augusztusban a GKI konjunktúraindex
Augusztusban az elmúlt öt hónap legmagasabb értékét érte el a GKI konjunktúraindex, melyet a GKI Gazdaságkutató Zrt. készített el az EU támogatásával. A felmérésből kiderült, hogy a magyar üzleti és lakossági várakozások érezhetően pozitívabbá váltak, különösen figyelemre méltó az elmúlt 16 hónap csúcsát elérő fogyasztói bizalmi index. Az üzleti várakozások szerény mértékű emelkedése volt tapasztalható, bár a júniusi nagy esést még nem sikerült teljes mértékben ledolgozni. Ebben az időszakban az építőipar kivételével javuló ágazati kilátásokat észleltek.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
Az iparban az elmúlt három hónapos termelés értékelése pozitívabb lett, és a termelési kilátások is érezhetően javultak. Azonban az építőiparban a rendelésállomány és a termelés értékelése jelentősen romlott. Ezzel ellentétben a kereskedelemben az eladási pozíció kedvezőtlenebbé vált, de a rendelésállomány megítélése javult.
Fontos kiemelni, hogy a lakosság várakozásai a nyári hónapokban folyamatosan nőttek, aminek eredményeképpen a GKI fogyasztói bizalmi index 16 havi csúcsra emelkedett.
Augusztusban az üzleti szféra áremelési tervei és a fogyasztók inflációs várakozásai is csak minimálisan változtak. A magyar gazdaság jövőbeli helyzetét az üzleti szféra szinte változatlanul ítéli meg, míg a lakosság valamelyest optimistább lett.
A GKI konjunktúraindexe az üzleti és a lakossági bizalmi index súlyozott átlagaként kerül kiszámításra, az Európai Bizottság módszertanát követve. A kutatás az ágazati kilátásokra és várakozásokra koncentrálva ad betekintést a magyar gazdaság állapotáról és trendjeiről. //
Related news
A large wave of price increases is expected in trade
In the first half of 2025, GKI Economic Research Ltd.…
Read more >GKI economic sentiment index declines in May, inflation expectations improve
According to a survey conducted by GKI Economic Research Zrt.…
Read more >The GKI business climate index increased slightly in April
According to a survey by GKI Economic Research Ltd. –…
Read more >Related news
AI and sustainability could be breakout points for midsize companies in times of uncertainty
According to the latest data from Grant Thornton International Business…
Read more >SPAR presents its own brand offering with Roland Sallai
SPAR Hungary is launching a nationwide campaign with Roland Sallai,…
Read more >Eszter Vitályos visited the Szobi factory: the brand beloved by Hungarians is experiencing a new era of glory
The Szobi brand name and its related products may be…
Read more >