Slight change in the weight of bigger stores
Retail sales of coffee neared HUF 27 billion in the December 2014-May 2015 period. Value sales grew by 3 percent but volume sales fell 1 percent. Stores with a floor space above 2,500m² saw their value share in sales drop from 31 to 30 percent. Parallel to this, the share of the 401-2,500m² channel increased 1 percentage point to 36 percent. The share of private label coffee was 19 percent (in value) – smaller than the 27-percent average of PL groceries in total sales.
Related news
Retail sales in Germany fell in October
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >OKSZ’s commentary on the latest inflation data
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Retail sales growth slows in the Czech Republic
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Extended margin squeeze begins – 13 more products will be subject to regulation
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >From Monday, the SZÉP card can be used again to purchase cold food
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Cheese prices may rise: semi-hard varieties are exempt from margin restrictions
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >




