Slight change in the weight of bigger stores
Retail sales of coffee neared HUF 27 billion in the December 2014-May 2015 period. Value sales grew by 3 percent but volume sales fell 1 percent. Stores with a floor space above 2,500m² saw their value share in sales drop from 31 to 30 percent. Parallel to this, the share of the 401-2,500m² channel increased 1 percentage point to 36 percent. The share of private label coffee was 19 percent (in value) – smaller than the 27-percent average of PL groceries in total sales.
Related news
Coffee, Creativity, Community – Caffè Vergnano Barista Championship 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Coffee prices are falling, can it be cheaper here too?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Budapest Coffee Week: the capital’s specialty coffee culture in the spotlight for a week
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
A net, not a network: the art of networking
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Plants reimagined
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Radeberger Group to distribute Estrella in Germany next year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >