Slight change in the weight of bigger stores
Retail sales of coffee neared HUF 27 billion in the December 2014-May 2015 period. Value sales grew by 3 percent but volume sales fell 1 percent. Stores with a floor space above 2,500m² saw their value share in sales drop from 31 to 30 percent. Parallel to this, the share of the 401-2,500m² channel increased 1 percentage point to 36 percent. The share of private label coffee was 19 percent (in value) – smaller than the 27-percent average of PL groceries in total sales.
Related news
Nescafé already achieved its 2025 regenerative agriculture goals in 2024
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: retail turnover in August exceeded the same period of the previous year by 2.4 percent and the previous month by 0.8 percent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >K&H Analyst Commentary: There is still room for expansion in Hungarian stores
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Half of Hungarians travel within the country’s borders every quarter
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Ukraine free trade agreement voted
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Salaries also increased significantly in the pharmaceutical and construction industries
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >