Elmúlt a németek hús iránti rajongása
Egy a Szövetségi Élelmiszerügyi és Mezőgazdasági Minisztérium megbízásából készült és októberben publikált felmérés eredményei szerint a németeknek immár csak 20%-a fogyaszt húst napi rendszerességgel a 2015-ben még 34% helyett.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
– Németországban valóban elmúlt a hús iránti olthatatlan szeretet – mondta Lea Stockmeier, a ProVeg senior nemzetközi rendezvénymenedzsere, az október 25–26-án megrendezett New Food konferencia szervezője. – Sokan szándékosan kevesebb húst esznek különböző okokból – kíváncsiságból, az éghajlat és az állatjólét iránti aggodalom vagy éppen az íze miatt. Konferenciánk középpontjában az élelmiszerek jövője áll, ahol megtudható, miként alkalmazkodhatnak a vállalatok a változó piachoz.
A felmérés rávilágít, hogy a hagyományosan húsrajongó országban a növényi alternatívákat fogyasztók aránya mára megduplázódott a 2020-ban mért 5%-ról.
A húshelyettesítő termékek iránti kereslet különösen a fiatalok körében magas: a 14–29 évesek 18%-a, míg a 30–44 évesek 10%-a fogyaszt ilyen termékeket napi rendszerességgel.
A növényi alternatívák népszerűsége egyre nő, amit jól mutat, hogy a megkérdezetteknek több mint a fele (53%) vásárolt már ilyen élelmiszert legalább egyszer.
A válaszadók 46%-a tudatosan korlátozza saját húsfogyasztását, és igyekszik flexitariánus módon táplálkozni. //
Related news
Melanie Joy returns to Hungary upon the invitation of MAVEG
One of the best-known vegan activists, Harvard University psychologist Melanie…
Read more >New Year’s resolutions: two months of momentum
Foodora’s experience is that at the beginning of the year…
Read more >Tante Enso community smart stores conquer rural Germany
Tante Enso is Germany’s most expansive smart store operator in…
Read more >Related news
In the Shadow of Price Margin Caps: Easter Shopping in Hungary, 2025
This year’s Easter shopping season in Hungary was less about…
Read more >Disrupted market, uncertain future – foot-and-mouth disease epidemic could have serious consequences
The outbreak of foot-and-mouth disease (FMD) in Hungary has triggered…
Read more >Easter trends: what are shoppers looking for this year?
Last March, before Easter, nearly 90 thousand boxes, i.e. almost…
Read more >