Elmúlt a németek hús iránti rajongása
Egy a Szövetségi Élelmiszerügyi és Mezőgazdasági Minisztérium megbízásából készült és októberben publikált felmérés eredményei szerint a németeknek immár csak 20%-a fogyaszt húst napi rendszerességgel a 2015-ben még 34% helyett.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
– Németországban valóban elmúlt a hús iránti olthatatlan szeretet – mondta Lea Stockmeier, a ProVeg senior nemzetközi rendezvénymenedzsere, az október 25–26-án megrendezett New Food konferencia szervezője. – Sokan szándékosan kevesebb húst esznek különböző okokból – kíváncsiságból, az éghajlat és az állatjólét iránti aggodalom vagy éppen az íze miatt. Konferenciánk középpontjában az élelmiszerek jövője áll, ahol megtudható, miként alkalmazkodhatnak a vállalatok a változó piachoz.
A felmérés rávilágít, hogy a hagyományosan húsrajongó országban a növényi alternatívákat fogyasztók aránya mára megduplázódott a 2020-ban mért 5%-ról.
A húshelyettesítő termékek iránti kereslet különösen a fiatalok körében magas: a 14–29 évesek 18%-a, míg a 30–44 évesek 10%-a fogyaszt ilyen termékeket napi rendszerességgel.
A növényi alternatívák népszerűsége egyre nő, amit jól mutat, hogy a megkérdezetteknek több mint a fele (53%) vásárolt már ilyen élelmiszert legalább egyszer.
A válaszadók 46%-a tudatosan korlátozza saját húsfogyasztását, és igyekszik flexitariánus módon táplálkozni. //
Related news
German retail sales fell month-on-month in April
In Germany, retail sales fell by 1.1 percent in real…
Read more >dm Rolls Out Reusable Displays Across Europe to Cut Waste and Emissions
German drugstore chain dm is introducing reusable product displays in…
Read more >Cashierless smart shops in Germany: slow start followed by rapid growth
Germany has started late to adopt cashierless grocery formats, yet…
Read more >Related news
Viktor Orbán: we will introduce margin reduction for new products as well, if necessary
The margin regulation must be maintained because people must be…
Read more >Healthy meat products rich in fiber and protein have been developed in Debrecen
A new product line consisting of health-promoting, fiber- and protein-rich…
Read more >German retail sales fell month-on-month in April
In Germany, retail sales fell by 1.1 percent in real…
Read more >