Elmúlt a németek hús iránti rajongása
Egy a Szövetségi Élelmiszerügyi és Mezőgazdasági Minisztérium megbízásából készült és októberben publikált felmérés eredményei szerint a németeknek immár csak 20%-a fogyaszt húst napi rendszerességgel a 2015-ben még 34% helyett.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
– Németországban valóban elmúlt a hús iránti olthatatlan szeretet – mondta Lea Stockmeier, a ProVeg senior nemzetközi rendezvénymenedzsere, az október 25–26-án megrendezett New Food konferencia szervezője. – Sokan szándékosan kevesebb húst esznek különböző okokból – kíváncsiságból, az éghajlat és az állatjólét iránti aggodalom vagy éppen az íze miatt. Konferenciánk középpontjában az élelmiszerek jövője áll, ahol megtudható, miként alkalmazkodhatnak a vállalatok a változó piachoz.
A felmérés rávilágít, hogy a hagyományosan húsrajongó országban a növényi alternatívákat fogyasztók aránya mára megduplázódott a 2020-ban mért 5%-ról.
A húshelyettesítő termékek iránti kereslet különösen a fiatalok körében magas: a 14–29 évesek 18%-a, míg a 30–44 évesek 10%-a fogyaszt ilyen termékeket napi rendszerességgel.
A növényi alternatívák népszerűsége egyre nő, amit jól mutat, hogy a megkérdezetteknek több mint a fele (53%) vásárolt már ilyen élelmiszert legalább egyszer.
A válaszadók 46%-a tudatosan korlátozza saját húsfogyasztását, és igyekszik flexitariánus módon táplálkozni. //
Related news
German trade associations call for more flexible opening hours
The chambers of industry and commerce and local governments in…
Read more >Register now as a visitor for the Free From & Specialty Food & Wine Expo 2025 in Vienna!
Registration is now open for the Free From & Specialty…
Read more >Edeka launches new campaign to promote regional products
In Germany, Edeka has launched a new advertising campaign focusing…
Read more >Related news
Kifli.hu’s parent company increases its profits with artificial intelligence
Artificial intelligence (AI) is not only the future, but also…
Read more >A meeting of unusual scents and flavors in the collaboration between Avon and Flatty
AVON invites the audience to a special sensory experience when…
Read more >MBH Bank and MOL enter into strategic cooperation to expand the ATM network
Although the popularity of digital payment solutions is growing steadily,…
Read more >