Elmúlt a németek hús iránti rajongása
Egy a Szövetségi Élelmiszerügyi és Mezőgazdasági Minisztérium megbízásából készült és októberben publikált felmérés eredményei szerint a németeknek immár csak 20%-a fogyaszt húst napi rendszerességgel a 2015-ben még 34% helyett.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
– Németországban valóban elmúlt a hús iránti olthatatlan szeretet – mondta Lea Stockmeier, a ProVeg senior nemzetközi rendezvénymenedzsere, az október 25–26-án megrendezett New Food konferencia szervezője. – Sokan szándékosan kevesebb húst esznek különböző okokból – kíváncsiságból, az éghajlat és az állatjólét iránti aggodalom vagy éppen az íze miatt. Konferenciánk középpontjában az élelmiszerek jövője áll, ahol megtudható, miként alkalmazkodhatnak a vállalatok a változó piachoz.
A felmérés rávilágít, hogy a hagyományosan húsrajongó országban a növényi alternatívákat fogyasztók aránya mára megduplázódott a 2020-ban mért 5%-ról.
A húshelyettesítő termékek iránti kereslet különösen a fiatalok körében magas: a 14–29 évesek 18%-a, míg a 30–44 évesek 10%-a fogyaszt ilyen termékeket napi rendszerességgel.
A növényi alternatívák népszerűsége egyre nő, amit jól mutat, hogy a megkérdezetteknek több mint a fele (53%) vásárolt már ilyen élelmiszert legalább egyszer.
A válaszadók 46%-a tudatosan korlátozza saját húsfogyasztását, és igyekszik flexitariánus módon táplálkozni. //
Related news
Gruppo Tonazzo gives up meat products for a plant-based future
Italy’s iconic meat processor Gruppo Tonazzo has announced that it…
Read more >Amazon stops offering Fresh home delivery in Germany
After seven years, US-based Amazon is to discontinue its Fresh…
Read more >Seven In Ten Younger Consumers Use Self-Checkouts Regularly In Germany
A new study by KPMG and the EHI Retail Institute…
Read more >Related news
Sustainability and health: the rise of plant-based dairy products in Hungary
In recent years, plant-based dairy alternatives have gained significant popularity…
Read more >Milk and dairy products are becoming more expensive: what is behind the price increase?
The price of milk and dairy products has increased significantly…
Read more >Sustainable packaging: focus on recycling and the circular economy
Packaging is a key element of the supply chain, where…
Read more >