The sugar and calorie content of domestic soft drinks almost halved in Hungary
Since 2010, the average sugar and calorie content of soft drinks and fruit juices in Hungary has decreased by 43 percent.
According to the voluntary commitment of the Hungarian Mineral Water, Fruit Juice and Soft Drink Association, the average sugar and calorie content of non-alcoholic beverages will be 50 percent lower by the end of 2020 than the 2010 value.
Related news
PepsiCo under pressure: falling profit expectations, tightening regulations, falling demand
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Fruit juice market under pressure
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Apenta 0% sugar, 0% sweetener
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dr Zoltán Pogátsa on the Hungarian economy: neither the golden age, nor an apocalypse
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Eurozone GDP grew by 0.1 percent in the second quarter compared to the previous quarter
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: industrial production decreased by 1.0 percent compared to the same period of the previous year, expanded by 2.0 percent compared to the previous month
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >