Discounter Penny Introduces Reusable Nets for Fruit And Vegetables
German discounter Penny is trialling two different variants of reusable ‘nets’ for fruit and vegetable products, in order to reduce the amount of packaging used.
The test will last for 20 weeks and in the end the variant that is preferred most customers will be introduced to its assortment.
Extra Payback loyalty points and reductions on future purchases of loose fruit and vegetables are set to be implemented, to encourage shoppers to purchase the nets.
The innovation is part of Penny’s sustainability strategy ‘Avoid.Decrease.Improve’, which aims to reduce plastic significantly, ESM reports.
Related news
This is how PENNY’s opening hours will be on the October and November holidays
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >PENNY’s truck joined the Donation Convoy this year as well
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >From October, pensioner vouchers will be worth more at PENNY
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Pink trucks and contemporary artists and influencers set hope in motion
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >SAP: A big leap in PwC’s enterprise resource planning
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Adidas revenue up 3 percent in third quarter
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >