European consumers are confident
Consumer confidence strengthened appreciably in the euro zone in November, while in the European Union a slightly less improvement occured – according to the European Commission's preliminary flash estimate that was published on Tuesday.
The sentiment index rose 1.9 points to minus 6.1 points in the 19 euro area countries. Analysts expected a moderate improvement, minus 7.8 points after the minus 8.0 points in October.
In the European Union's 28 member states, the value of the consumer confidence index increased by 0.7 points to minus 5.8 points in November from the minus 6.5 points of October. (MTI)
Related news
Climate change: a concern that is losing importance in the EU
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The pace of consumer price increases in the euro area accelerated in September
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Business sentiment improved slightly in September in the euro area and the EU
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dm babybonus for expectant mothers and families with young children
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Danone Invests €60m In Valencian Dairy Hub
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Mobile banking is part of everyday life
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >