Expansion and existing shops push Action sales 20 % higher
Sales at Dutch non-food discounter Action continue to rise substantially: in the first half of 2024, they grew by more than 20 % to 6.2 billion euros. Further growth should come from Italy, among others.
A növekedés egyrészt az új üzletek nyitásából (idén már 119), másrészt a már meglévő üzletek nagyobb teljesítményéből (9%-os árbevétel-növekedés) származik. Az üzletlánc emellett kiemeli, hogy a volumen növekedése még a bevételek növekedésénél is erőteljesebb volt, hiszen az üzletlánc jelentős befektetéseket eszközölt 1300 termék árának csökkentésébe. Ennek ellenére a nyereség is nagymértékben nőtt: az üzletlánc EBITDA-ja nem kevesebb mint 23 %-kal, 843 millió euróra emelkedett.
Az Action büszkén számolt be arról, hogy 12 európai országban működő 2685 üzletében hetente több mint 17 millió vásárlót szolgál ki. Ők különösen nagyra értékelik a kereskedő saját márkáit.
Hajir Hajji vezérigazgató szerint:
– Vásárlóink a saját márkákat rendkívül nagyra értékelik, mert nagyszerű ár-érték arányt nyújtanak. Ezért e termékek minőségébe és fenntarthatóságába folyamatosan invesztálunk.
Az üzletlánc folytatja az expanziót is: a cél az, hogy az új üzletnyitások száma az év során elérje a 330-at. Az olaszországi új disztribúciós központ lehetővé teszi majd terjeszkedést a „csizma” sarkában: a közelmúltban például megnyílt az első fióktelep a déli Puglia tartományban. Mindez számos új munkahelyet is teremt: a lánc szerint csak idén már 3182-t, ami azt jelenti, hogy az Action immár több mint 72.000 főt foglalkoztat.
Retail Detail
Related news
Italy’s Artisan Gelato Sales Set To Rise 4% This Summer, Study Finds
Artisan gelato sales are expected to see a 4% growth…
Read more >Lidl Italia Has Invested Over €2.1bn In Italy In Past Five Years
Lidl Italia has invested over €2.1 billion in Italy over…
Read more >Tedi Scales Fast with an Impulse-Driven Discovery Model
Tedi accelerates its European expansion with a scalable, discovery-driven discount…
Read more >Related news
Viktor Orbán: we will introduce margin reduction for new products as well, if necessary
The margin regulation must be maintained because people must be…
Read more >Healthy meat products rich in fiber and protein have been developed in Debrecen
A new product line consisting of health-promoting, fiber- and protein-rich…
Read more >German retail sales fell month-on-month in April
In Germany, retail sales fell by 1.1 percent in real…
Read more >