Expansion and existing shops push Action sales 20 % higher
Sales at Dutch non-food discounter Action continue to rise substantially: in the first half of 2024, they grew by more than 20 % to 6.2 billion euros. Further growth should come from Italy, among others.
A növekedés egyrészt az új üzletek nyitásából (idén már 119), másrészt a már meglévő üzletek nagyobb teljesítményéből (9%-os árbevétel-növekedés) származik. Az üzletlánc emellett kiemeli, hogy a volumen növekedése még a bevételek növekedésénél is erőteljesebb volt, hiszen az üzletlánc jelentős befektetéseket eszközölt 1300 termék árának csökkentésébe. Ennek ellenére a nyereség is nagymértékben nőtt: az üzletlánc EBITDA-ja nem kevesebb mint 23 %-kal, 843 millió euróra emelkedett.
Az Action büszkén számolt be arról, hogy 12 európai országban működő 2685 üzletében hetente több mint 17 millió vásárlót szolgál ki. Ők különösen nagyra értékelik a kereskedő saját márkáit.
Hajir Hajji vezérigazgató szerint:
– Vásárlóink a saját márkákat rendkívül nagyra értékelik, mert nagyszerű ár-érték arányt nyújtanak. Ezért e termékek minőségébe és fenntarthatóságába folyamatosan invesztálunk.
Az üzletlánc folytatja az expanziót is: a cél az, hogy az új üzletnyitások száma az év során elérje a 330-at. Az olaszországi új disztribúciós központ lehetővé teszi majd terjeszkedést a „csizma” sarkában: a közelmúltban például megnyílt az első fióktelep a déli Puglia tartományban. Mindez számos új munkahelyet is teremt: a lánc szerint csak idén már 3182-t, ami azt jelenti, hogy az Action immár több mint 72.000 főt foglalkoztat.
Retail Detail
Related news
Lidl Launches Global Innovation Centre In Portugal, Grows Share In Italy
German discounter Lidl has chosen Portugal as the home of…
Read more >Kaufland expands marketplace to France and Italy
The Kaufland online marketplace set to be launched in France…
Read more >League party MEP: You can’t open a mosque in a business premises or pizzeria
According to current Italian law, a mosque cannot be operated…
Read more >Related news
Disrupted market, uncertain future – foot-and-mouth disease epidemic could have serious consequences
The outbreak of foot-and-mouth disease (FMD) in Hungary has triggered…
Read more >Could a volcano paralyze European tourism today?
Fifteen years after the 2010 eruption of the Icelandic volcano…
Read more >NMHH: November remains the strongest month in the advertising market
November is still the strongest month in the advertising market,…
Read more >