The core inflation rate calculated without food and energy prices did not change on a monthly basis in the USA
A várakozások alatt alakult júliusban a termelőiárak emelkedése mind havi, mind éves bázison a washingtoni munkaügyi minisztérium statisztikai intézete, az U.S. Bureau of Labor Statistics kedden publikált jelentése alapján.
Az Egyesült Államokban a júniusi 0,2 százalékos emelkedést követően 2024 júliusában 0,1 százalékkal nőttek szezonális kiigazítással a termelői árak havi bázison. A piac havi 0,2 százalékos emelkedést várt júliusra.
Az árucikkek ára 0,6 százalékkal, február óta a legnagyobb mértékben emelkedett, főként az energiaárak 1,9 százalékos emelkedése miatt. A benzin ára 2,8 százalékkal emelkedett.
A szolgáltatások árai viszont 0,2 százalékkal csökkentek, 2023 márciusa óta a legnagyobb mértékben. Ezen belül is a kereskedelmi szolgáltatások ára csökkent a legnagyobb mértékben, 1,3 százalékkal.
Éves bázison a termelőiár-infláció a várt 2,3 százalék helyett 2,2 százalékra csökkent júliusban a 2,6 százalékról felfelé módosított júniusi 2,7 százalékról.
Az élelmiszer- és energiaárak nélkül kalkulált maginflációs ráta havi bázison nem változott, 0,0 százalék lett, éves bázison pedig 2,4 százalék – elmaradva ezzel a 0,2 és 2,7 százalékos piaci várakozásoktól. Az előző hónapban, júniusban 0,3 százalékos volt a termelőiárak emelkedése havi és 3,0 százalék éves bázison.
Related news
Duty-free Canaan is over: Trump’s global restrictions are disrupting e-commerce
Donald Trump has suspended duty-free international packages worth less than…
Read more >Cottage cheese is back: the American dairy industry is booming again
After nearly two decades of decline, cottage cheese consumption is…
Read more >Australia is the winner of the tariff war – Australian beef, wine and wheat may be cheaper in the US market
US President Donald Trump’s new tariff policy has given Australia…
Read more >Related news
OKSZ: Retail is not responsible for rising prices
The 3 percent annual increase in retail sales in June,…
Read more >Hungarian startup measures carbon footprint of largest domestic webshops
Carbon.Crane, the first Hungarian startup dedicated to ISO-compatible digital carbon…
Read more >The role of Hungarian product trademarks has further strengthened
In the case of food, 86.6 percent of buyers prefer…
Read more >