Az Amazon a világ legértékesebb márkája
A tavalyi harmadik helyről az élre ugrott az Amazon a világ legértékesebb márkáinak a listáján.
A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról 315,5 milliárd dollárra nőtt.
A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral.
A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.
A lista további hét helyezettje a Microsoft (251,24 milliárd dollár), a Visa (177,91 milliárd dollár), a Facebook (158,96 milliárd dollár), az Alibaba (131,2 milliárd dollár), a Tencent (130,86 milliárd dollár), McDonald’s (130,36 milliárd dollár) és az AT&T (108,37 milliárd dollár).
A százas listán 15 kínai cég szerepel.
A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 7 százalékkal 4700 milliárd dollárra nőtt.
A Brandz Top 100 tanulmányt a WPP marketing és márkatanácsadó, valamint cége, a Kantar Millward Brown készíti 2006 óta. Azóta a 100 vezető márka értéke 226 százalékkal nőtt, 2006-ban 1400 milliárd dollár volt.
Ez a világon az egyetlen rangsor, amely potenciális és jelenlegi fogyasztók értékelését is felhasználja – a pénzügyi adatok mellett – a márkaértékek meghatározásához. A jelentés elkészítéséhez több mint 3 millió vásárlót kérdeznek meg globálisan, mintegy 120 ezer márka kapcsán. (MTI)
Related news
Amazon’s quarterly profit jumps and revenue increases
E-commerce giant Amazon reported better-than-expected first-quarter earnings and revenue. The…
Read more >Amazon hits back: responds to US tariff hike by canceling Chinese orders
A new chapter in the trade war in e-commerce –…
Read more >Amazon Launches Online Store In Ireland
Amazon has launched its online store in Ireland, offering customers…
Read more >Related news
National research: it turns out that this is what Hungarian mothers want
According to a nationally representative survey conducted on the occasion…
Read more >Visit Hungary: around seven hundred thousand people rested in Hungary during spring break
The desire to travel did not wane even after Easter,…
Read more >Six thousand people participated in the Feed Your Mind Sustainability Challenge
Nestlé for Healthier Kids and Okos Doboz’s joint educational initiative,…
Read more >