Chinese retailers see AI as the future of boosting sales
According to a new survey by Bain & Company, the Chinese e-commerce sector is increasingly adopting AI technology to improve efficiency and boost sales.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/12-2025/01.
Data reveal that 52% of e-commerce platforms in Asia are already using at least one generative AI tool. More than half of the merchants surveyed have generative AI-based chatbots for customer service tasks, while around one in three companies are using AI for content production. 40-50% of the acquisition spending by Alibaba and JD.com is related to AI. //
Related news
ChatGPT is the new uncle
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Is AI lying about your company? Here’s how to take control of AI-based results – 3 specific ways
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Arthur Keleti: “Humans didn’t create AI because they don’t want to do anything” – Future Talks, Trade magazin’s Business Podcast continues
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Shared thinking, conscious renewal: the Hungarian retail real estate market has reached a turning point
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Holiday opening hours at PENNY
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >There is still room for growth in Hungarian stores
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

