Chinese retailers see AI as the future of boosting sales
According to a new survey by Bain & Company, the Chinese e-commerce sector is increasingly adopting AI technology to improve efficiency and boost sales.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/12-2025/01.
Data reveal that 52% of e-commerce platforms in Asia are already using at least one generative AI tool. More than half of the merchants surveyed have generative AI-based chatbots for customer service tasks, while around one in three companies are using AI for content production. 40-50% of the acquisition spending by Alibaba and JD.com is related to AI. //
Related news
Wholesale 2025: growth under margin pressure
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Cautious optimism
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >László Palkovics discussed the green future in Sopron
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
KPMG surveyed CEOs again this year: Challenges have increased, leaders are more pessimistic than at this time a year ago
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >World Food Day 2025 – FAO turns 80
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lex trappist – lex cucumber
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >