Chinese retailers see AI as the future of boosting sales
According to a new survey by Bain & Company, the Chinese e-commerce sector is increasingly adopting AI technology to improve efficiency and boost sales.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/12-2025/01.
Data reveal that 52% of e-commerce platforms in Asia are already using at least one generative AI tool. More than half of the merchants surveyed have generative AI-based chatbots for customer service tasks, while around one in three companies are using AI for content production. 40-50% of the acquisition spending by Alibaba and JD.com is related to AI. //
Related news
AI will accelerate the end of brick and mortar’s reign: Amazon CEO
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >A star is born – say hello to dirty soda!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >You can cartelize with artificial intelligence, but it’s not worth it
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Invisible risk in the chain: microplastics in the food industry
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >GKI confidence index reaches 4-month high in August
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Euromonitor International unveils Global Consumer Trends for 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
