Chinese retailers see AI as the future of boosting sales
According to a new survey by Bain & Company, the Chinese e-commerce sector is increasingly adopting AI technology to improve efficiency and boost sales.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/12-2025/01.
Data reveal that 52% of e-commerce platforms in Asia are already using at least one generative AI tool. More than half of the merchants surveyed have generative AI-based chatbots for customer service tasks, while around one in three companies are using AI for content production. 40-50% of the acquisition spending by Alibaba and JD.com is related to AI. //
Related news
Careless corporate use of artificial intelligence can also violate trade secrets
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Retailers turn to AI for marketing, merchandising
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The future of AI agents: key predictions and trends for 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Superbrands celebrated again in 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >László Pekó: “Coop isn’t just a network, it is a way of life – and has been for 30 years”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
