Norway’s Kiwi promotes healthy eating by cutting vegetable prices in early autumn
Norwegian discount retailer Kiwi is cutting the prices of 25 of its best-selling vegetables, since shoppers see price as the biggest barrier to healthy eating. Seven out of ten shoppers would like to follow the advice to eat 5-8 portions of vegetables a day, but find it too expensive to implement, according to a survey by Respons Analyse. 84% of respondents think fruit and vegetables are “expensive or very expensive”. //
This article is available for reading in Trade magazin 2024/10
Related news
Belarusian price ceiling for vegetables and fruits, with centralized winter storage
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >We don’t eat enough vegetables and fruits
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Fruit and vegetable sales up 40% at Kifli.hu
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Kaufland introduces deposit-return wine bottles
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >AI will accelerate the end of brick and mortar’s reign: Amazon CEO
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Green Factory Completes Acquisition Of Eisberg Operations In CEE
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

