Majority of shoppers use generative AI without realising it
According to a new study, 71% of consumers in the US are unaware that they are using generative AI while shopping online.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/12-2025/01.
Research by Bain & Company has revealed: the proportion of people who knowingly use generative AI when shopping online is low, but the majority of shoppers are convinced of its positive impact, and many are willing to provide personal information to receive tailor-made recommendations. Only 22% of shoppers said they don’t use generative AI-based tools when shopping because they don’t trust them. //
Related news
Wholesale 2025: growth under margin pressure
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Cautious optimism
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Weight-loss drug users are shopping less at these retailers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
KPMG surveyed CEOs again this year: Challenges have increased, leaders are more pessimistic than at this time a year ago
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >World Food Day 2025 – FAO turns 80
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lex trappist – lex cucumber
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >