The Sziget Kft. founded a cashless payment service company with Cardnet
The Sziget Kft. the dominant player of the Hungarian festival market, the Cardnet Zrt. provider of independent electronic banking solutions and the Festipay Zrt., provider of cashless payment solutions established a joint company, which intends to fill a crucial role in the international market in the future.
According to the founders’ communication released on Wednesday more than 90 percent of the most visited Hungarian festivals was cash-free last year. At the Sziget Festival in 2015, the Festipay cards and MasterCard contactless bank cards were used for more than 2.4 million times. (MTI)
Related news
62,700 purchases – all previous records broken at ALDI’s Sziget store
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Diageo is also present on Sziget and encourages responsible drinking
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian girl becomes the festival’s 11 millionth visitor
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
The Consumer Protection Authority inspected beach buffets, festivals and ice cream parlors
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Netrisk: average travel insurance premiums increased by 1.5 percent in the summer season
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Launch of the “Hotel of the Year 2025” Award – Celebrating Excellence in Hungarian Tourism
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >