Glass shape influences consumption rate for alcoholic beverages
Participants were 60% slower to consume an alcoholic beverage from a straight glass compared to a curved glass. This effect was only observed for a full glass and not a half-full glass, and was not observed for a non-alcoholic beverage. Participants also misjudged the half-way point of a curved glass to a greater degree than that of a straight glass, and there was a trend towards a positive association between the degree of error and total drinking time.
Related news
Industrial alcohol production is built on a broad raw material base – this is how use and consumption are changing in Hungary
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Pernod Ricard’s quarterly revenue drops
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >E-cigarettes, coffee, energy drinks – what do our teeth “say”?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
NGM: in October, cardholders spent 14 percent more on their SZÉP cards
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Dessert of Lake Balaton
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Despite the peak in visitors, food truck operators earned less this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

