Buyers of Nestlé products can help the needy in several ways in May
Between May 9 and 22, Tesco customers can once again support the needy by placing Nestlé products in their baskets. As part of the initiative, Nestlé supports the work of the Magyar Élélmiszerbank Egyesület with one percent of the consumer price of goods purchased in stores or online, and Tesco doubles the amount. On May 10-11, the Food Bank also collects non-perishable food donations in the stores of the supermarket chain, so the Nestlé products purchased on these two days and then handed over to charity outside the checkout line represent extra support for those in difficult situations.
Az akcióban az összes magyarországi Tesco áruházban és a Tesco Otthonról online rendelési oldalon kapható meghatározott termékek vesznek részt, így a vásárlók az ország minden területéről támogathatják az Élelmiszerbank élelmiszermentő munkáját többek között édességek, kávé, bébiételek, állateledelek, ételízesítők, szószok, leveskockák és -porok valamint gabonapelyhek megvásárlásával. Az érintett márkák és árucikkek teljes listája a Nestlé Hungária weboldalán érhető el. Az Egyesület minden 1000 forint támogatásból nagyságrendileg 30 000 forint értékű, mentett élelmiszerekből összeállított élelmiszercsomagot juttat el azok számára, akik igazán rászorulnak a segítségre.
Related news
Nestlé remains the world’s most valuable food brand, according to Brand Finance
Nestlé has been the world’s most valuable food brand for…
Read more >Court lifts protection of Nespresso capsules in Benelux
The design of Nespresso‘s coffee capsules is no longer protected…
Read more >Albert Heijn discloses methane emissions in “world first” move
The grocery chain revealed its methane emissions accounted for approximately…
Read more >Related news
The Chamber launches free training for budding entrepreneurs
The Hungarian Chamber of Commerce and Industry (MKIK), in collaboration…
Read more >Lidl Switzerland Sees ‘Record’ Growth In Cheese Exports In 2024
Lidl Switzerland saw record cheese export growth in 2024, marking…
Read more >Non-alc beer brand Heaps Normal gets Robbie Williams backing
The brand’s “core range” is being rolled out across “select…
Read more >