Buyers of Nestlé products can help the needy in several ways in May
Between May 9 and 22, Tesco customers can once again support the needy by placing Nestlé products in their baskets. As part of the initiative, Nestlé supports the work of the Magyar Élélmiszerbank Egyesület with one percent of the consumer price of goods purchased in stores or online, and Tesco doubles the amount. On May 10-11, the Food Bank also collects non-perishable food donations in the stores of the supermarket chain, so the Nestlé products purchased on these two days and then handed over to charity outside the checkout line represent extra support for those in difficult situations.
Az akcióban az összes magyarországi Tesco áruházban és a Tesco Otthonról online rendelési oldalon kapható meghatározott termékek vesznek részt, így a vásárlók az ország minden területéről támogathatják az Élelmiszerbank élelmiszermentő munkáját többek között édességek, kávé, bébiételek, állateledelek, ételízesítők, szószok, leveskockák és -porok valamint gabonapelyhek megvásárlásával. Az érintett márkák és árucikkek teljes listája a Nestlé Hungária weboldalán érhető el. Az Egyesület minden 1000 forint támogatásból nagyságrendileg 30 000 forint értékű, mentett élelmiszerekből összeállított élelmiszercsomagot juttat el azok számára, akik igazán rászorulnak a segítségre.
Related news
Food Bank saved more than 10,000 tonnes of food in 2024
In 2024 the Hungarian Food Bank Association collected and distributed…
Read more >Ideas from Hungarian youth are also welcome: Nestlé and UNESCO launch a joint global mentoring program for a sustainable future
Nestlé and UNESCO have announced a global partnership to support…
Read more >Local organizations can spend nearly another 60 million on youth community programs with Tesco’s grant program
The second round of Tesco’s community application program launched on…
Read more >Related news
The BioTechUSA group was able to grow despite market challenges
The purely domestically owned BioTechUSA group has published its annual…
Read more >More than 13 tons of donations were collected at the joint Easter campaign of NOE and CBA
More than 13 tons of donations were collected during the…
Read more >MOHU supports Easter redemption with increased capacity
As the holidays approach, store traffic is expected to increase,…
Read more >