Buyers of Nestlé products can help the needy in several ways in May
Between May 9 and 22, Tesco customers can once again support the needy by placing Nestlé products in their baskets. As part of the initiative, Nestlé supports the work of the Magyar Élélmiszerbank Egyesület with one percent of the consumer price of goods purchased in stores or online, and Tesco doubles the amount. On May 10-11, the Food Bank also collects non-perishable food donations in the stores of the supermarket chain, so the Nestlé products purchased on these two days and then handed over to charity outside the checkout line represent extra support for those in difficult situations.
Az akcióban az összes magyarországi Tesco áruházban és a Tesco Otthonról online rendelési oldalon kapható meghatározott termékek vesznek részt, így a vásárlók az ország minden területéről támogathatják az Élelmiszerbank élelmiszermentő munkáját többek között édességek, kávé, bébiételek, állateledelek, ételízesítők, szószok, leveskockák és -porok valamint gabonapelyhek megvásárlásával. Az érintett márkák és árucikkek teljes listája a Nestlé Hungária weboldalán érhető el. Az Egyesület minden 1000 forint támogatásból nagyságrendileg 30 000 forint értékű, mentett élelmiszerekből összeállított élelmiszercsomagot juttat el azok számára, akik igazán rászorulnak a segítségre.
Related news
Albert Heijn discloses methane emissions in “world first” move
The grocery chain revealed its methane emissions accounted for approximately…
Read more >Retail kept its position in terms of employer attractiveness
Honouring Hungary’s most attractive employers, the Randstad Awards have been…
Read more >Children’s future is at stake now – you can vote in 198 Tesco stores
In 198 Tesco stores across the country, customers can vote…
Read more >Related news
A new approach is needed in the cultivation of berries
Although climate change has a serious impact on the domestic…
Read more >Henkel and three of its brands are among Hungary’s leading Superbrands
Henkel Hungary has once again won the Business Superbrands title.…
Read more >