Buyers of Nestlé products can help the needy in several ways in May
Between May 9 and 22, Tesco customers can once again support the needy by placing Nestlé products in their baskets. As part of the initiative, Nestlé supports the work of the Magyar Élélmiszerbank Egyesület with one percent of the consumer price of goods purchased in stores or online, and Tesco doubles the amount. On May 10-11, the Food Bank also collects non-perishable food donations in the stores of the supermarket chain, so the Nestlé products purchased on these two days and then handed over to charity outside the checkout line represent extra support for those in difficult situations.
Az akcióban az összes magyarországi Tesco áruházban és a Tesco Otthonról online rendelési oldalon kapható meghatározott termékek vesznek részt, így a vásárlók az ország minden területéről támogathatják az Élelmiszerbank élelmiszermentő munkáját többek között édességek, kávé, bébiételek, állateledelek, ételízesítők, szószok, leveskockák és -porok valamint gabonapelyhek megvásárlásával. Az érintett márkák és árucikkek teljes listája a Nestlé Hungária weboldalán érhető el. Az Egyesület minden 1000 forint támogatásból nagyságrendileg 30 000 forint értékű, mentett élelmiszerekből összeállított élelmiszercsomagot juttat el azok számára, akik igazán rászorulnak a segítségre.
Related news
Nestlé to invest $1bn to expand Mexico production
The Swiss giant is planning to increase the capacity of…
Read more >Unilever and Tesco: There is no future without sustainability
Unilever CEO Hein Schumacher has said it is time for…
Read more >Nestlé to stop selling vegan KitKat
The Swiss giant launched KitKat V four years ago. Nestlé…
Read more >Related news
Promotion of the Year 2025 – Competition, Call for Entries & Registration
Trade Magazine is once again launching a competition for participants…
Read more >(HU) Működne Magyarországon a boltok elleni bojkott?
Sorry, this entry is only available in HU.
Read more >All about EUDR – a thematic page on the supervision of deforestation-free products has been launched on the Nébih website
The EU rules on the marketing of deforestation-free products (EUDR)…
Read more >