The payment discipline of Hungarian companies has improved
In general, survey respondents in Eastern Europe appear to be more inclined to sell on credit domestically than internationally. On average, 42.9% of the total value of their domestic B2B sales and 38.4% of their foreign B2B sales were transacted on credit.
Respondents in Hungary showed a marked preference for the use of trade credit internationally (76.6% of the total value of foreign B2B sales was on credit, versus 67.3% of domestic sales). Hungarian respondents appear to have the most open stance to the use of trade credit in domestic sales in Eastern Europe.
Related news
Inflation remained unchanged in August
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >There are both positives and negatives in the new Hungarian certificate
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian buyers are still more restrained
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dea Frankó Csuba at the Inno d’Or conference: a future that can be shaped
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Chinese platforms accelerate warehouse growth across Europe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Sustainable gastronomy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >