The taste of Dolce vita
The Cheese-It’s Europe program, whose Hungarian campaign is titled Dolce Vita’s taste, was launched by the European Commission and the Italian Ministry of Agriculture three years ago in 2016, and the funding ends in 2019.

The program aims to promote three Italian cheese families, Asiago, Gorgonzola and Parmesan, not only in Hungary but also in Austria, Poland and in the Czech Republic.
The agricultural, producer and agro-food processing industries play an increasingly important role in European politics as in addition they are the corner stone of the EU’s economy, they are also capable of attracting young people into the sector as well as investments.
Related news
Cheese prices may rise: semi-hard varieties are exempt from margin restrictions
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Bel to invest in The Laughing Cow production in Spain
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Twenty types of cheese will be cheaper in Lidl’s offer
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Signature 40 – the region’s new common language: An interview with founders Márton Nagy and Ádám Vaszary on the new dimension of the Signature Platform in 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Superbrands celebrated again in 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
