ChatGPT is the new uncle
Google’s dominance seems to be faltering: AI and especially ChatGPT is revolutionising online search.

BP Digital has launched a free “AI Visibility Audit” and will soon initiate the first domestic research on ChatGPT usage habits
This article is available for reading in Trade magazin 2025/11.
Users increasingly want summarised, personalised answers instead of links, which is why Google’s global market share has dropped below 90% for the first time, while the rise of AI-based search engines is demanding a new content strategy. According to Péter Szesztay, the CEO of BP Digital, AI gives personalised answers rather than hits and it also takes into account user habits and preferences. In Hungary 17% of people under the age of 24 already use ChatGPT for searches.
Related news
Kifli.hu expands its service areas by opening a new logistics center
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >THE LATEST ISSUE OF TRADE MAGAZINE HAS BEEN PUBLISHED!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Safety, quality and sustainability
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Present your innovation at the SIRHA Budapest 2026 exhibition!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian intermodal traffic is about to change pace
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Women make 89% of decisions, yet they feel ignored
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >


