A Milka csokoládék kisebbek lesznek a kakaó drágulása miatt
A csokoládék gyártásában világszerte érezhető változások zajlanak, mivel a kakaó árának drasztikus emelkedése új kihívások elé állítja az iparágat. A Mondelez, a Milka csokoládék gyártója, radikális lépésre szánta el magát: csökkenti a csokoládészeletek méretét – írja a VG.
A vállalat a Krone német napilapnak adott nyilatkozatában bejelentette, hogy a piaci helyzet miatt kénytelenek módosítani a Milka táblacsokoládék súlyát mind a standard, mind a nagyobb kiszereléseknél.
Milyen változások várhatóak?
- Az alpesi tejcsokoládé, a mogyorós csoki, az étcsokoládé és a fehér csoki esetében a súly 100 grammról 90 grammra csökken.
- A nagyobb kiszerelések esetében ugyanezeknél az ízeknél a csomagolások 270 grammról 250 grammra csökkennek.
A Mondelez hangsúlyozta, hogy a döntést alapos mérlegelés előzte meg, és a termékméretek módosítását csak akkor hajtják végre, ha az elkerülhetetlen.
A kakaó drágulásának hatásai az iparágra
Nem csak a Milka csokoládék kerülnek nehéz helyzetbe. Más csokoládégyártók, például a Lindt & Sprüngli és a Ritter is kénytelenek reagálni a kakaópiacon tapasztalható áremelkedésre. Ők azonban a csomagolások méretének csökkentése helyett az árak emelése mellett döntöttek.
A kakaó ára 2024-ben drámai növekedést mutatott: a New York-i árutőzsdén az ár 161%-kal emelkedett, és december közepén elérte a 10 100 dolláros rekordárat tonnánként.
A csokoládé így lassan luxuscikké válik, és a fogyasztók is kénytelenek lesznek alkalmazkodni a változó piaci viszonyokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári…
Tovább olvasom >Világnapján ünnepeljük a csokoládét!
Nehéz, sőt, már-már fájó elképzelni egy olyan világot, amelyben nincsenek…
Tovább olvasom >Gondok vannak csoki-fronton
Miközben egyre többet fizetünk a prémium csokoládékért, a kakaótermesztők többsége…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >