Túl az idillen
A magyar vásárlók 2017-ben mintegy 33 milliószor rendeltek terméket online, melynek 70%-át külső logisztikai cég juttatta célba, ráadásul tavaly a kézbesítési díjat nekünk, vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett kifizetnünk. Azonban ez az idilli állapot a logisztikai cégek és kereskedők részéről is áldozatokkal járt, így az áremelések hatását idén már a vásárlók is megérezhetik – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei második tanulmányából.
Az online kiskereskedelmi rendelések klasszikus futárszolgálatos kiszállítását nézve 2017-ben is a GLS került a dobogó legfelső fokára a csomagszámok tekintetében. A dobogó második és harmadik helyén sem történt változás, igaz, az első két helyezett tovább erősítette pozícióját, míg a 3–5. helyen már éles verseny alakult ki.
A GKI Digital és az Árukereső közös kutatásában immár 3. éve kéri a webáruházakat arra, hogy működési szempontok és egyéni tapasztalatok alapján értékeljék partnereiket. Az 1–5 közötti osztályzatok átlagaként létrejött logisztikai sorrend idén némileg másként fest, ami egyenes következménye annak, hogy melyik cég milyen év végi szezont tudhat maga mögött.
2016–2017 sok webáruház esetében hozott változást a logisztika tekintetében, a korlátlan, feltételek nélküli ingyenesség modellje nem fenntartható pálya se a kereskedőknek, se a logisztikai szereplőknek. Ez a gyakorlat ugyanis mesterségesen terelte a vásárlók tömegeit a házhoz szállítási megoldások irányába, ezzel megfosztva a bővülés lehetőségétől a többi, köztes kézbesítési módot. A marketingcélú ingyenes szállítás arra késztette a kereskedőket, hogy a termék árába épített kiszállítási díj a lehető legalacsonyabb szinten legyen, így a szolgáltatók közötti verseny sokáig – szinte kizárólag – árazási alapon zajlott. A tavalyi év végén elindult áremelési hullám 2018 első negyedévében is folytatódott, és az idei év hátra lévő részében is további emelések várhatóak a különböző kézbesítési megoldások díjtételei között. //
Kapcsolódó cikkeink
Bármi is legyen a gazdasággal itthon, a játékok legyőzhetetlenek!
Az Árukereső.hu legújabb kutatása a játékokkal kapcsolatos keresések érdeklődésének változását…
Tovább olvasom >Egyre inkább az akciókra alapozzák a karácsonyt a magyarok
A tavalyi évhez hasonlóan idén is a tudatosság határozza meg…
Tovább olvasom >Egyre kevesebb magyar cég sikeres az e-kereskedelemben, de vajon miért?
A magyar cégek nehezen boldogulnak az online kereskedelemben, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Szendvicshozzávalókból tankolunk fel leginkább
Pékáru, felvágott, sonka, szalámi és valamilyen kence – ezeket az…
Tovább olvasom >Elindult az Eisberg egészségtudatos táplálkozásra ösztönző kampánya
Naponta legalább öt adag zöldséget vagy gyümölcsöt kellene fogyasztanunk az…
Tovább olvasom >