Stabil jövőképpel bír a hazai nagyvállalati szektor
A K&H nagyvállalati növekedési index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményei alapján egyértelműen stabilitás jellemző a legnagyobb hazai cégekre. A következő egy évben 2,3%-os export árbevétel és 1,5%-os profitnövekedést terveznek, a dolgozói létszám vagy a beruházások esetében pedig a kivárás jellemző.
Stabil képet mutat a hazai nagyvállalatok tervezett gazdasági aktivitását előrejelző K&H nagyvállalati növekedési index, ami a félévi értékhez hasonlóan a harmadik negyedévben is 8 ponton áll. „Úgy látjuk, a hazai, 2 milliárd forint feletti éves árbevételű, nem-állami nagyvállalatok nem számítanak fordulatra a következő egy évben. Nemcsak a fő index értéke változatlan, de számos fő területet illetően, így a beruházásokat, a foglalkoztatottak számát és a pénzügyi eredményeket tekintve is a stagnálást prognosztizálók vannak többségben. Számszerűsítve ez azt jelenti, hogy a nagyvállalatok 91%-a változatlan munkaerő létszámmal kalkulál, és 64%-uk nem tervez új beruházást” – tájékoztatott a szektor aktuális várakozásairól Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
A pénzügyi eredményeiket az eddigiekhez képest visszafogottabban tervezik a vállalatok: a várt bevétel-növekedés mértéke a belföldi piacon 2,0%-ról 2,3%-ra emelkedett, a külföldi piacon azonban 4,0%-ról 2,3%-ra zsugorodott, ezért a profitnövekedési kilátások is 2%-ról 1,5%-ra mérséklődtek.
Kedvező gazdasági és még kedvezőbb vállalati kilátások
A makrokörnyezetre vonatkozó stabil várakozások annak köszönhetők, hogy rövid és középtávon is a jelenlegi, 3,5%-os kedvező gazdasági növekedési ütemet feltételezők vannak többségben (72% és 51%), valamint a gazdaságpolitikai intézkedéseket az előző negyedévi 11% helyett jelenleg mindössze 5% gondolja kedvezőtlennek a cég működése szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
K&H ifjúsági index: Nem érzik stabilnak a munkahelyüket a fiatalok
Az állásukat stabilnak tartó fiatalok aránya az idei első negyedévben…
Tovább olvasom >Még 6 évünk van, hogy elérjük az 55 százalékos csökkenést a fenntarthatóságban
Még 6 éve van a magyar gazdaságnak, hogy elérje az…
Tovább olvasom >Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >