Piacvezető pozícióra tör a Huawei az okostelefonok piacán
Lakossági üzletágára, ezen belül is az okostelefonok értékesítésére összpontosítva forgalmának lendületes növekedését tervezi a Huawei Technologies – írja a Világgazdaság Online.
Ju Cseng-dong, a lakossági üzletág igazgatója pénteken a konszern legújabb okostelefon csúcsmodelljének kínai piaci bevezetése alkalmából Sanghajban tartott tájékoztatón elmondta: az üzletág okostelefonok, okos készülékek és személyi számítógépek értékesítésével három év alatt 100 milliárd dollárra, öt év alatt pedig 150 milliárd dollárra tervezi növelni bevételét.
A 150 milliárd dolláros bevételnek kétharmada pedig már okostelefonok értékesítéséből származik majd.
A Huawei lakossági üzletága tavaly 52,5 milliárd dollár bevételre tett szert, 45 százalékkal magasabbra az előző évinél. Az 50 milliárd dolláros bevételi célt az üzletág így a tervezettnél két évvel korábban érte el – mondta el az üzletág igazgatója.
Ju Cseng-dong bizakodásának adott hangot, hogy a Huawei akár már az idén is átveheti a vezetést az okostelefonok világpiacán.
Az amerikai Gartner számítástechnikai és távközlési piackutató vállalat éves elemzése szerint a Huawei tavaly 13,0 százalékos részesedéssel a harmadik legnagyobb gyártó volt az okostelefonok világpiacán, alig valamivel a 13,4 százalékot szerzett Apple mögött. A piacvezető a Samsung volt tavaly 19,0 százalékos részesedéssel.
A teljes világpiaci értékesítési volumen 2018-ban 1,24 százalékkal 1,555 milliárd okostelefonra emelkedett.
A Huawei egyre gyorsuló ütemben növeli okostelefon eladásait: a negyedik negyedévben tavaly az összes gyártó közül a legnagyobb mértékben, 37,6 százalékkal növelte eladásait, a teljes évben pedig 34,8 százalékkal. A Samsung ezzel szemben tavaly 8,2 százalékkal kevesebb okostelefont adott el mint 2017-ben, az Apple pedig 2,7 százalékkal kevesebbet. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Visszavett agresszív marketingstratégiájából a Temu
Az utóbbi hónapokban jelentős változások történtek a kínai Temu webáruház…
Tovább olvasom >Kínában a vártnál kisebb mértékben emelkedtek a fogyasztói árak márciusban
Kínában 0,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak márciusban éves szinten…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a legmagasabb az e-kereskedelmi penetráció
A Stocklytics.com által bemutatott adatok alapján az e-kereskedelem penetrációja az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szendvicshozzávalókból tankolunk fel leginkább
Pékáru, felvágott, sonka, szalámi és valamilyen kence – ezeket az…
Tovább olvasom >Elindult az Eisberg egészségtudatos táplálkozásra ösztönző kampánya
Naponta legalább öt adag zöldséget vagy gyümölcsöt kellene fogyasztanunk az…
Tovább olvasom >BH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >