Németországban a legdrágább a fagyigyártás Európában
Az Eurostat adatai szerint 2022-ben az Európai Unió 3,2 milliárd liter fagylaltot gyártott, ami 5 százalékos emelkedést mutat a korábbi évhez képest.

Németország vezet
A fő fagylalttermelő Németország volt 620 millió literrel, míg Franciaország (591 millió liter) és Olaszország (571 millió liter) a következők a sorban. A termelés tekintetében Németország vezetett, és itt található a legkedvezőbb árú fagylalt is, amely literenként 1,5 euróba került. Franciaország 1,9 eurós, Olaszország pedig 2,3 eurós árral számolt.
Az árakat tekintve Ausztria vezetett, ahol a fagylalt literenkénti átlagára 7,0 euró volt. Ezt követte Dánia 4,4 euróval és Finnország 2,8 euróval.
Franciaország továbbá a teljes EU-n kívüli fagylaltexport ötödét bocsátotta ki. Az uniós országok 2022-ben összesen 930 millió euró értékben exportáltak 250 millió kilogramm fagyit EU-n kívüli piacokra. Ezzel szemben az EU-n kívüli országokból érkező jégkrémimport 203 millió eurót tett ki, mely 61 millió kilogrammnyi mennyiséget jelentett. Az EU-n kívüli fagylaltimport 2022-ben 14 százalékkal csökkent az előző évhez képest, míg az export mindössze 2 százalékkal nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Nem luxus a jó sütemény – mitől élhető ma a cukrászszakma?
Dráguló alapanyagok, munkaerőhiány, bonyolult szabályozások – mégis, a vásárlók elvárják,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >