Magyar Turisztikai Ügynökség: idén is kiemelkedő évet zárhat a turizmus Magyarországon

Dátum: 2017. 11. 13. 10:45

Az első háromnegyed év adatai alapján idén is kiemelkedő évet zárhat a turizmus Magyarországon – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója a legfrissebb statisztikai adatokra reagálva az MTI-nek.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken közzétett adatai szerint szeptemberben a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 7,3, a belföldi vendégeké 3,0 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a teljes forgalom együttesen 5,4 százalékkal nőtt. A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron számolt összes bruttó árbevétele 14,8 százalékkal csaknem 44,5 milliárd forintra emelkedett. A szállodai szobák ára országos szinten 10,2 százalékkal, Budapesten 14 százalékkal magasabb volt, mint egy évvel korábban.
Az első kilenc hónapban a kereskedelmi szálláshelyek 6,8 százalékkal több, összesen 23,5 millió vendégéjszakát regisztráltak.
Guller Zoltán rámutatott: Magyarországon 2010 óta folyamatosan nő az idegenforgalom, az ágazat minden fontos mutatója emelkedett szeptemberben, és az év első kilenc hónapjában is. A turizmus dinamikus növekedésével idén elérheti a 30 millió vendégéjszakát, ami fontos a 2030-as stratégiai célhoz, miszerint addigra eléri az 50 millió vendégéjszakát Magyarország. A magyar turizmusban óriási növekedési potenciál van, a kormány ezért hirdette meg a Kisfaludy szálláshelyfejlesztési konstrukciót – tette hozzá. A program segítségével újabb szállodák, és panziók nyílhatnak az országban, a meglévők pedig minőségi fejlesztéseket valósíthatnak meg.
Kitért arra is, hogy tovább folytatódott a bevételek növekedése is, ennek a mértéke meghaladta a vendégéjszakák növekedését. A szállásdíjbevételek közel 16 százalékkal nőttek szeptemberben, az első kilenc hónapban pedig több mint 18 százalékkal. Ez fontos lépés a minőségi turizmus felé – mondta.
Kiemelte: a kedvező nyári főszezon után most a szezonon kívüli adatok is jelentős javulást mutatnak, ami jó hír. A turisztikai ügynökség elsődleges célja a szezonalitás csökkentése.
A 10 legfontosabb küldőpiac teljesítménye több mint 7 százalékkal emelkedett az első kilenc hónapban, ezen belül az orosz piac csaknem 30 százalékkal, a német 9 százalékkal, és a környező országokból is jelentősen nőtt az ide érkezők száma – ismertette. (MTI)