EuroShop – rekordok és világújdonságok

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 19. 15:29

Minden idők legnagyobb, a kereskedelmi technológia teljes eszköztárát bemutató szakkiállítása volt az idei EuroShop. A kiállítók és a látogatók is feltöltődhettek inspirációval, lendülettel. Kiemelt szerepet kapott a fenntarthatóság témaköre, és szembetűnő volt a fények kreatív használata a standépítéstől az árukiemelésig.

Már a számok is tükrözik – 53 országból 2038 kiállító, 90 országból 106 000 szakmai látogató, 107 000 négyzetméter kiállítási terület –, hogy a világ vitathatatlanul első számú, kereskedelmi javakat érintő eseménye az 1966 óta szervezett, háromévente megrendezésre kerülő EuroShop.

– Több világújdonság, rengeteg kreatív ötlet és millió apró, figyelemfelkeltő megoldás volt a standokon, a cégek prezentációiban. Csak kapkodtam a fejem az újszerű standépítési megoldások, olykor meghökkentő dizájnok láttán – mondta Máté Szilvia, a Messe Düsseldorf hazai képviselete, a BD-Expo Kft. ügyvezetője.

A város is épít erre az idegenforgalmi eseményre. Mindenki kedves, szolgálatkész. Nemhiába tartják Düsseldorfot Németország leghosszabb bárjának, esténként még a szabadtéri asztalok is elkelnek. A vásár belépője 50 km-es körzetben ingyenes tömegközlekedést biztosít, így bárhova könnyű eljutni.

POPAI Global Village

A déli bejárathoz legközelebb eső 3-as, 4-es, 5-ös számú óriás pavilon adott helyet az EuroSales témakörének, amely a vizuális merchandising, eladásösztönzés, POS-/POP-marketing területeit öleli fel. Itt kapott központi helyet a POPAI Global Village, az első POPAI Global Awards verseny pályamunkáinak bemutató totemjeivel, a díjátadás és számos fórumbeszélgetés, prezentáció helyszínéül szolgáló színpaddal, nézőtérrel, tárgyalóterülettel. Itt találkoztunk a Béflex csapatával, akik a 23 világdíj közül egyet hazahozhattak.

A (magyar POPAI-tag) Béflex csapata 11 fővel vett részt a düsseldorfi kiállításon, köztük tervezők, mérnökök, a gyártásban tevékenykedő kollégák, marketingesek és értékesítők egyaránt.

– Nagyon sok új, interaktív megoldást próbáltunk ki, hiszen a szakma egyik fejlesztési iránya a vevői élményszerzési platform kibővítése – hangok, illatok és fényeffektek beiktatása a hagyományos eszközökbe. Másik célunk az újszerű, érdekes alapanyagok begyűjtése volt, ezekből is sikerült megismernünk néhány referenciát, illetve lehetséges partnert – mondta Varga Kornélia, a Béflex marketing- és PR-koordinátora.

– Ez a kiállítás a világ minden tájáról összehozta a marketing at retail szakma képviselőit, újdonságait, kreatív ötleteit. Bőséges muníciót és inspirációt adott a következő hónapokra. Engem az új alapanyagok, világítási megoldások, mobil integrációs lehetőségek és szkennelési eljárások ragadtak meg legjobban. Büszke vagyok arra, hogy a POPAI a saját eszközeivel hozzájárulhatott a rendezvény sikeréhez – szögezte le Richard Winter, a POPAI elnöke.

– Az egész show nagyszerű volt. A POPAI Village igazi központi gyülekezési helyként funkcionált. A POPAI UK&Ireland egy jól működő demonstrációs standot is felállított itt, hogy a saját fejlesztésű, kifejezetten a POP területére alkalmazható, internet alapon működő fenntarthatósági programunkat és kalkulátorunkat bemutassuk. A széles körűen terjedő LED-alkalmazások és a hűtőajtókban megjelenő digitális képernyők ragadtak meg leginkább – összegezte tapasztalatait Martin Kingdom, az angol POPAI szervezet elnöke.

Hazai ötletek

Örvendetes tény, hogy a magyar kiállítók száma emelkedett az EuroShopon. A visszatérőnek számító vállalatok – GE Lighting, Idea Zone Hungary Kft., Mobilia-Artica Kft. és a Shopguard Kft. – mellett hat új kiállító is nagy sikerrel mutatkozott be a nemzetközi porondon: Art1st Design Studio Kft., Megaholz Kft., PaPlan Kft., P.O.S. Almási Kft., RoxDecor Kft., Scan Sign Kft., Selekt Kft. Külön kiemelendő, hogy idén állami támogatás nélkül is több mint 600 négyzetméter területet foglaltak el, építettek be. Mindegyikük megegyezett abban, hogy a részvétel megérte a fáradozást, az idő-, energia-, anyagi befektetést, hiszen a világ legkülönbözőbb országaiból érkező érdeklődőkből sokan megrendelőkké válhatnak.

A (magyar POPAI-tag) Idea Zone Group saját építésű, barátságos, hívogató standja igazi közlekedési „forróponton”, a POPAI Village-el átellenben, a főbejárathoz vezető úton, egy nagy forgalmat bonyolító, üvegfalú étterem előtt helyezkedett el. A kiállított hoszteszpultok, displayek és displayrendszerek, óriás kocka látványelemek, akciós szigetek, raklapszoknya-variációk, automatikusan nyíló totemek, kapuk, egyéb ötletes POS-megoldások, és a rendkívül praktikus hordozótáska, amit az érdeklődők kaptak ajándékba, mind számos kontaktust generáltak. A cég német, francia és olasz disztribútorai a magyar csapattal egy hullám(karton)hosszon pendülve fáradhatatlanul igyekeztek kielégíteni a nagyszámú látogatói érdeklődést. Tichy Ákos tulajdonos-ügyvezető, akinek több szabadalmaztatott találmánya ismert és sikeres az instore marketing világában, rendíthetetlen türelemmel és kedvességgel fogadta turisták, vagy éppen a konkurensek érdeklődését.

– Európa-szerte hatékony terjesztői hálózattal rendelkezünk. A megfelelő kiállításon való felkészült megjelenés és az azt követő jó utómunka a legolcsóbb és leggyorsabb lehetőség egy vállalkozás ügyfélkörének megteremtésére – vallotta Theil Ilka, a cég tulajdonos-marketingvezetője.

Zöld szemlélet,

virágzó üzlet

– Nagyon széles a termékportfóliónk: a polci kommunikációs eszközöktől a displayeken át a kültéri megállítótáblákig terjed. Ezért úgy gondoltuk, hogy leginkább egy POS-kert-koncepcióval (POS Garden) tudnánk mindezt egységbe foglalni. Így egyúttal környezettudatos szemléletmódunkat is kifejezhettük – magyarázta Jung Andrea, a (magyar POPAI-tag) P.O.S Almási Kft. ügyfélkapcsolatokért felelős munkatársa. Több termékük újrahasznosított anyagból készül, vagy tartalmaz ilyen elemet, illetve vannak újrahasznosítható eszközeik is, sőt a nyomdai eljárások közül is előnyben részesítik a fenntarthatóság szellemében vállalható technológiákat.

Céljaik között szerepelt a nemzetközi partnerkör bővítése mind vevői, mind beszállítói oldalról. Legnagyobb sikere kiállított portfóliójukból az adagolós polcdisplayeknek és a polcéli árjelölőknek volt.

– Vegyes volt az érdeklődők összetétele. Multinacionális cégektől ügynökségeken át potenciális beszállítókig nagyon sok területről jöttek érdeklődők. Amerikától Kínáig és Ausztráliáig, szinte minden kontinensről érkezővel találkoztunk, de nagy örömünkre meglátogattak minket magyar ismerősök és partnerek is – mondta Almási László tulajdonos-ügyvezető.

A vállalatnál ezekben a hetekben fejeznek be egy jelentős, Kelet-Európában egyedülálló nyomdai beruházást. Az új nyomtatási technológiának köszönhetően nemcsak a nyomtatási folyamat idejét tudják még rövidebbre venni, de a gépek gyártási lehetőségeinek köszönhetően az általuk kínált instore megoldások körét is nagymértékben kiszélesíthetik.

Szemkamera

és világújdonság

A POPAI DACH szervezetben is vezető szerepet játszó (magyar POPAI-tag) STI-csoport standja szintén a POPAI Village-dzsel volt határos. Mivel a szemkamerás vizsgálatokat is sikerrel alkalmazzák POS-megoldásaik fejlesztésében, ezért a kiállításon egyik látványosságuk a standon élőben végzett felmérés volt. A tekintetek összegzése egy hőtérképen folyamatosan nyomon követhető volt.

– A mozgás, a fény és a különleges forma magára vonja a figyelmet, ez kutatásaink legfőbb tanulsága, amit fejlesztéseinkbe messzemenően beépítünk – hangsúlyozza Claudia Rivinius kommunikációs igazgató.

A törekvést jól példázza EL Signs elnevezésű, elektronikus papírként is emlegetett világújdonságuk. A vékony, többrétegű, rugalmas fólia az elektromos energiát fénnyé alakítja hőképződés nélkül. A négyszínes nyomás segítségével a látvány még izgalmasabbá tehető, a méret a címkétől a poszterig terjedhet. A fényanimáció egyedileg programozható, az energiaigény elemmel vagy hálózatról is biztosítható.

Nagy érdeklődés vette körül a DROP’N POP fantázianevű, önmagát kihajtogató oszlopmegoldásukat is. A német központ tájékoztatása szerint mindkét innovációjuk elérhető hazánkban is, a magyar kollégákon keresztül.

Elérhető koncepciók

A hatalmas méretű nemzetközi HL Display standon két magyar kolléga dolgozott. Szerintük ezen a kiállításon minden nagyobb vállalat igyekezett látványosan bizonyítani, hogy talpon maradt. Ezzel párhuzamosan megszaporodtak a kisebb, innovációt nélkülöző, „másoló” cégek, akikről majd az idő dönti el, életképesek-e. Összességében úgy gondolják, hogy a polcéli világítással és digitális kijelzőkkel, képernyővel felszerelt displayek felé megy a világ.

Örömmel látták a kiállító magyar cégeket az EuroShopon, sőt külföldi standokon is magyar installációkat fedeztek fel, például egy német társaságnál Túró Rudi-kommunikációt láttak.

– Saját portfóliónkat komplett egységekbe foglalva tudtuk a leghatékonyabban bemutatni. Az eddig egyedi koncepcióként ismert megoldásaink, például a képernyők, a digitális kijelzőrendszerek elindultak a kategóriává válás felé – jegyezte meg Hepp Ferenc, a (magyar POPAI-tag) HL Display Hungária Kft. Country Managere. Ennek gyakorlati jelentősége az, hogy a korábban bonyolult technika ma már könnyen implementálható, kiterjesztésre felkészített tömegtermékké vált, amelyet felhasználóbarát módon a vevő önállóan működtethet.

Feltűnő volt számukra olyan új szektorok, mint a telekom, érdeklődőként való megjelenése. Ez a folyamat itthon is kitörési, terjeszkedési lehetőséget jelenthet az instore szakma számára.

Láma-felvonulás Düsseldorfban

Negyedik alkalommal vett részt kiállítóként az EuroShopon a világ több mint 100 országában termékeivel jelen lévő (magyar POPAI-tag) Marin’s. Mivel a teljes, 120 négyzetméteres kiállítóterületet saját, pillanatok alatt szétnyíló displayeikkel rendezték be, így az építéssel fél óra alatt elkészültek. A standon a házigazda Marin’s Germany munkatársai mellett 21 nemzet képviselői álltak folyamatosan az érdeklődők rendelkezésére. Számos, előre egyeztetett tárgyalást bonyolítottak itt le, illetve mindenki a saját partnerét láthatta vendégül, vezethette körbe.

– Igazi sikertörténet a mienk. 14 év piaci jelenlét után is töretlen az érdeklődés Láma displayeink iránt, márkagyártók, kereskedők és viszonteladók körében is. A kutatás-fejlesztésbe folyamatosan invesztálunk, szabadalmaztatott technológiánk a minőség és eredetiség garanciája – mondta Jean-Michel Gaffé külkereskedelmi igazgató, a Marin’s International Managing Partnere.

A különböző felhasználási területeken alkalmazható kommunikációs állványok, demo kitek, tárolóegységek, márkajelölő oszlopok mind könnyedén változtathatók és a megrendelő igényére szabhatók. Ez a könnyed rugalmasság portfóliójuk egyik vonzereje.

Gyors display Brazíliából

– Cégünket, az IS Displays Kft.-t a brazil szabadalmi tulajdonos hívta meg standjára társkiállítónak. A közép-kelet-európai régióból mi reprezentáltuk a szabadalmaztatott Flash display rendszert, illetve az innen érkező látogatókkal kellett foglalkoznunk – ismertette Csáki Gergely, a (magyar POPAI-tag) Innovative Solutions Kft. displaydivíziójának vezetője.

Ugyanakkor lehetőségük nyílt saját, nagy felületre továbbfejlesztett, kötészeti innovációik bemutatására, amely egyedülállónak bizonyult a könnyen kezelhető displayek kategóriájában. Két részletben 7 magyar munkatárs utazott ki a kiállításra, így alkalom nyílt az ismeretek és kapcsolatok gyűjtésére is, bár közben folyamatosan egyeztetniük kellett az itthon futó munkákról, a fennakadások elkerülése érdekében.

Legnagyobb sikere standjukon az egy mozdulattal ös�szeállítható, hullámkarton displaynek volt, amiről számtalan videót készítettek a látogatók, az installálás folyamatát végig rögzítve.

Régiós és helyi

specialitások

Az Art Match stand az 5-ös csarnok bejáratához közel helyezkedett el, három oldalról nyitott területen. Kialakításának fő célja az volt, hogy az óriás háttérfalon bemutatott termékek és a magasba felhúzott piros kockalogó alapján figyelemfelkeltő és könnyen megtalálható legyen. Sztenderd választékukat az EuroShopon bemutatott új katalógusukkal prezentálták, de a hangsúly egyedi gyártásaikon volt.

– A szóróanyagokat sokan kezükbe vették (nyomtatott polcélek, wobblerek, ártáblák, függesztőcsíkok, termékminta-kínálók, vákuumszívott polcmegállítók, egyszerű ártartó zsebek, polctálcák), és sok mintát vittek el a standról. A gyár és a gyártások bemutatásáról speciális brosúrával készültünk a könnyebb prezentáció érdekében – magyarázta Kolonics Attila, az Art Match Hungária Kft. ügyvezetője.

A 3000 négyzetméteren rendelkezésre álló gyártókapacitás Temesváron van, ez a román, szerb és magyar piac központja, ami mellett saját irodákkal és bemutatótermekkel dolgoznak Bukarestben, Belgrádban és Budapesten.

– Igazi innováció az ártáblák technikai megoldásaiban volt, erről többféle megoldást prezentáltunk az érdeklődőknek – tette hozzá Kolonics Attila. 1-2 év alatt megtérül

az e-polccimke

A Pricer mint a piacvezető elektronikus polccímke gyártója képviseltette magát az EuroShop kiállításon. A fiatal, dinamikus csapat kizárólag polccímkével foglalkozik, ezért nagy hangsúlyt fektetnek a téma kutatás-fejlesztésére. A világ számos országából érkező partnereik pozitív vis�szajelzéseit és továbblépési javaslatait felhasználva minden évben megjelennek újdonságokkal.

Ez alól a 2011-es év sem volt kivétel. Több új címketípust is piacra vezettek, köztük az A5 méretű grafikus polccímkét, monokróm és színes verzióban is. Ezek kiválóan alkalmasak a zöldség-gyümölcs osztályokra, elektronikai üzletekben, vagy akár a nagy, belógatott plakátok helyett is.

Másik, a kiállításra időzített nagy újdonság egy újfajta sín bemutatása volt. A címkék kaptak egy kis műanyag „kabátot”, amellyel a digitális kijelzők egy fém sínre rögzíthetők, és csak egy speciális mágnessel vehetők le.

– Tavaly 150 000 darab Pricer polccímkét installáltunk Magyarországon. A gyors és rugalmas árváltoztatást lehetővé tevő, a kassza- és polc-ár egyezőségét 100 százalékosan biztosító rendszer bizonyította hazai versenyképességét, gyors megtérülését – szögezi le Szabó Dávid, a Pricer termékeit forgalmazó Szintézis Kft. stratégiai igazgatója.

Kátai Ildikó

Kapcsolódó cikkeink