A Natura brazil vállalat felvásárolja az Avont
A Natura brazil kozmetikai vállalat felvásárolja az Avon Products amerikai céget, létrehozva ezáltal a világ negyedik legnagyobb, teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját – jelentette be a Natura az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Az új cégcsoport vezető pozíciót tölthet be a direkt értékesítés területén, hiszen az Avon és a Natura több mint 6,3 millió tanácsadóval, világszerte 3200 üzlettel, illetve kiterjedt digitális jelenléttel bír.
Az egyesített csoport várható éves bruttó árbevétele meghaladja a 10 milliárd amerikai dollárt, és 40 ezer alkalmazottjával a világ több mint 100 országában lesz jelen. A Natura az egyesülésből fakadó megtakarítási lehetőségeket éves szinten 150-250 millió dollárra becsüli.
A megállapodás részeként létrejött egy új brazíliai bejegyzésű holding társaság, a Natura Holding S.A., amelyben a Natura részvényesei 76 százalékos, az Avoné pedig 24 százalékos részesedéssel bírnak.
A tranzakció várhatóan 2020 elején zárul, és azt követően az új vállalatot a brazíliai tőzsdén jegyzik majd, 55 százalékos közkézhányaddal, emellett pedig a New York-i tőzsdére is bevezetik.
Az 1969-ben alapított Natura kozmetikai és testápolási szegmensben tevékenykedő brazil multinacionális vállalat, amely 2013-ban felvásárolta az ausztrál Aesop, majd 2017-ben a The Body Shop brit szépségápolási márkát. A Natura, az Aesop és a The Body Shop egyesítésével egy globális, több értékesítési csatornás és több márkából álló kozmetikai csoport jött létre Natura &Co néven. Tavaly 3,5 milliárd dollár volt a bevétele.
Az 1886-ban New Yorkban alapított Avon a világ egyik legismertebb kozmetikai vállalata. A multi-level marketing rendszerben értékesítő cég tavaly 5,5 milliárd dolláros bevételt ért el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megvásárolja a BOCI márkát a Cerbona, új fejezet kezdődik a nagy tradícióval rendelkező ikonikus márka életében
A Nestlé a mai napon bejelentette, hogy értékesíti a BOCI,…
Tovább olvasom >Megveheti a Coca-Cola HBC az ír BDS Vendingot
A Coca-Cola HBC Ireland&North-Ireland bejelentette, hogy megállapodást kötött a BDS…
Tovább olvasom >2,3 milliárd dollárért veszi meg a Walmart a Viziót az élénkülő retail média verseny közepette
A retailmédia-hálózatok a fogyasztók még szélesebb körű elérése érdekében olyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 11-én Sopronban indítja a fesztiválszezont a HEINEKEN Hungária Zrt.
A 2023-ban első alkalommal megrendezett SopronFest bebizonyította: Sopron nem maradhat fesztivál nélkül,…
Tovább olvasom >Szokatlan akcióval rukkol elő az Auchan
A vásárlók megtartásáért komoly versengés zajlik az áruházláncok között. Az…
Tovább olvasom >Az MRSZ iparági összefogást és akciótervet szorgalmaz
Az MRSZ felkérésére az EY 2024 első negyedévében tanulmányt készített…
Tovább olvasom >