Indiában terjeszkedik a Tesco
Belép az indiai piacra a Tesco – írja a euronews nyomán a hvg.hu. Az indiai hatóságok jóváhagyták, hogy a brit kiskereskedelmi áruházlánc 50 százalékos részesedést szerezzen a Tata-csoport Trent Hypermarket hálózatában. Ezzel a lépéssel a Tesco egy év alatt 3-4 áruházat nyithat a földrésznyi ázsiai országban.
Az indiai külföldi befektetések hivatala jóváhagyta a Tesco 80 millió eurós beruházását, a brit cég döntése pedig megerősítheti az indiai gazdaságba vetett bizalmat, ugyanis India az utóbbi évekhez képest igen alacsony gazdasági növekedést tudott felmutatni az elmúlt esztendőben. Az indiai kiskereskedelmi szektor tavaly szeptemberben nyílt meg a külföldi cégek előtt, ám azok szerint továbbra is „barátságtalan” a szabályozói környezet, és politikai ellenállással is számolnia kell az újonnan belépőknek. Az amerikai Wal-Mart a közelmúltban tett le arról, hogy egy helyi céggel közösen lépjen be az 1,2 millárdos piacra.
A Tesco mellett ugyanakkor a Vodafone is megerősítést kapott az indiai hatóságoktól, a brit telekommunikációs vállalatnak engedélyezték, hogy teljesen tulajdonába vegye indiai érdekeltségét. (hvg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A TheVR besegített a McDonald’s csapatának
A tavalyi együttműködésük folytatásaként a hazai tartalomgyártás egyik legsikeresebb csapata,…
Tovább olvasom >A PENNY 2025-ben 3,5 milliárd forintot fordít béremelésre
A PENNY Magyarország 2025-ben 3,5 milliárd forintot fordít béremelésre, amelynek…
Tovább olvasom >Az NGM elvárja a kiskereskedelmi láncok önkéntes árcsökkentését
Ami manapság a boltokban zajlik az elfogadhatatlan, az árak emelésének…
Tovább olvasom >