Indiában terjeszkedik a Tesco
Belép az indiai piacra a Tesco – írja a euronews nyomán a hvg.hu. Az indiai hatóságok jóváhagyták, hogy a brit kiskereskedelmi áruházlánc 50 százalékos részesedést szerezzen a Tata-csoport Trent Hypermarket hálózatában. Ezzel a lépéssel a Tesco egy év alatt 3-4 áruházat nyithat a földrésznyi ázsiai országban.
Az indiai külföldi befektetések hivatala jóváhagyta a Tesco 80 millió eurós beruházását, a brit cég döntése pedig megerősítheti az indiai gazdaságba vetett bizalmat, ugyanis India az utóbbi évekhez képest igen alacsony gazdasági növekedést tudott felmutatni az elmúlt esztendőben. Az indiai kiskereskedelmi szektor tavaly szeptemberben nyílt meg a külföldi cégek előtt, ám azok szerint továbbra is „barátságtalan” a szabályozói környezet, és politikai ellenállással is számolnia kell az újonnan belépőknek. Az amerikai Wal-Mart a közelmúltban tett le arról, hogy egy helyi céggel közösen lépjen be az 1,2 millárdos piacra.
A Tesco mellett ugyanakkor a Vodafone is megerősítést kapott az indiai hatóságoktól, a brit telekommunikációs vállalatnak engedélyezték, hogy teljesen tulajdonába vegye indiai érdekeltségét. (hvg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >