Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a tésztagyártó vállalat sikeresen vette az ágazatot sújtó kihívásokat, és kiemelkedő növekedést ért el az exportpiacokon. A globális energiapiaci bizonytalanság, a belföldi kereslet csökkenése és a tojásalapanyag árának drasztikus emelkedése ellenére a cég újra bizonyította: a stabil alapokon nyugvó termelés és a stratégiai beruházások hosszú távon kifizetődnek.
Exportdinamika: közel 50%-os növekedés
2023-hoz képest jelentős mértékben, mintegy 48%-kal nőtt a Gyermelyi Zrt. exportértékesítésének nettó árbevétele: 7,78 milliárd forintról 11,5 milliárd forintra. Bár a belföldi értékesítés 39,6 milliárd forintról 36,8 milliárdra mérséklődött, az export húzóereje ellensúlyozta a visszaesést, így a vállalat összesített nettó árbevétele 47,4 milliárd forintról 48,3 milliárdra nőtt.
Ez különösen annak fényében figyelemre méltó, hogy a tésztagyártó szektort 2024-ben is számos külső tényező nehezítette: magas energiaárak, az élőmunka-igényes feldolgozási folyamatokhoz kapcsolódó munkaerőhiány, valamint a tojás, mint alapanyag árának kilengése. A Gyermelyi eredményei azt jelzik, hogy a vállalat sikeresen tudott reagálni a piaci környezet változásaira.
Növekvő bérköltségek, stabil működés
A növekvő árbevétel mellett a Gyermelyi Zrt.-nél a költségszint is emelkedett: bérköltségre több mint 690 millió forinttal többet, összesen 4,32 milliárd forintot fordítottak 2024-ben. A személyi jellegű egyéb kifizetések meghaladták az 500 millió forintot, így a dolgozókra fordított teljes kiadás – járulékokkal együtt – csaknem 5,45 milliárd forintot tett ki.
Ez egyrészt a növekvő foglalkoztatotti létszámot és bérszínvonalat tükrözi, másrészt jelzi, hogy a cég hosszú távon is elkötelezett a stabil, versenyképes munkaerő-politika mellett.
A beruházások megtérülnek
A Gyermelyi korábbi években végrehajtott fejlesztései – beleértve a gyártástechnológiai korszerűsítéseket, logisztikai kapacitásbővítést és automatizációs projekteket – mára kezdik éreztetni hatásukat. A hatékonyságjavulás és az exportpiacokon való erőteljesebb jelenlét lehetővé teszi, hogy a vállalat a nehezebb gazdasági környezet ellenére is fenntartsa növekedési pályáját.
Kapcsolódó cikkeink
Liszt, tojás… és egy csipetnyi kreativitás
Egyediségre, különbözőségre, ötletekre van szükségük a tésztamárkáknak, hogy az elkerülhetetlen…
Tovább olvasom >Meddig várhatnak még ki a nagyvállalatok a beruházásokkal?
Fél éve stagnál a nagyvállalatok beruházási hajlandósága – derült ki…
Tovább olvasom >Kivárás van – bizalom kevésbé
Makrogazdasági kitekintés az Egyensúly Intézet I. negyedéves elemzésében Lassuló GDP-növekedés,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >