Expansion and existing shops push Action sales 20 % higher
Sales at Dutch non-food discounter Action continue to rise substantially: in the first half of 2024, they grew by more than 20 % to 6.2 billion euros. Further growth should come from Italy, among others.
A növekedés egyrészt az új üzletek nyitásából (idén már 119), másrészt a már meglévő üzletek nagyobb teljesítményéből (9%-os árbevétel-növekedés) származik. Az üzletlánc emellett kiemeli, hogy a volumen növekedése még a bevételek növekedésénél is erőteljesebb volt, hiszen az üzletlánc jelentős befektetéseket eszközölt 1300 termék árának csökkentésébe. Ennek ellenére a nyereség is nagymértékben nőtt: az üzletlánc EBITDA-ja nem kevesebb mint 23 %-kal, 843 millió euróra emelkedett.
Az Action büszkén számolt be arról, hogy 12 európai országban működő 2685 üzletében hetente több mint 17 millió vásárlót szolgál ki. Ők különösen nagyra értékelik a kereskedő saját márkáit.
Hajir Hajji vezérigazgató szerint:
– Vásárlóink a saját márkákat rendkívül nagyra értékelik, mert nagyszerű ár-érték arányt nyújtanak. Ezért e termékek minőségébe és fenntarthatóságába folyamatosan invesztálunk.
Az üzletlánc folytatja az expanziót is: a cél az, hogy az új üzletnyitások száma az év során elérje a 330-at. Az olaszországi új disztribúciós központ lehetővé teszi majd terjeszkedést a „csizma” sarkában: a közelmúltban például megnyílt az első fióktelep a déli Puglia tartományban. Mindez számos új munkahelyet is teremt: a lánc szerint csak idén már 3182-t, ami azt jelenti, hogy az Action immár több mint 72.000 főt foglalkoztat.
Retail Detail
Related news
In Italy, after May, the annual inflation was 0.8 percent in June as well
In line with the preliminary estimate, consumer prices in Italy…
Read more >Italian cured meat business Trinità acquired by local investor
Fondo Italiano d’Investimento said it will aim to consolidate Trinità’s…
Read more >A criminal group dealing in fake and illegal plant protection products and fertilizers has been busted in Romania and Italy
A criminal group was involved in the illegal trade of…
Read more >Related news
In June, the annual decline in producer prices slowed down in Germany
In Germany, producer prices fell by 1.6 percent year-on-year in…
Read more >The Fressnapf group opened a customer service center in Pécs
Fressnapf International Business Services Kft., a subsidiary of the German…
Read more >DHL arrived at the Hungaroring for the Formula 1® weekend with a doubled fleet of trucks powered by biofuel
DHL and Forma-1® are already in Mogyoród, the FORMA-1® HUNGARIAN…
Read more >