Változtat a futárok díjazásán a Foodpanda a kata kivégzése után
A KATÁ-s adózási forma módosítását követően a foodpanda teljesen átgondolta a futárpartnerek díjazását és átlagosan 18 százalékkal emelte az azonos teljesítmény mellett megkereshető összeget. A cég hosszú távon tervez a futárpartnereivel, ezért a plusz adóterhek ellensúlyozásán felül a cél egy vonzó és a futárok által is validált díjazás kialakítása volt.

18 százalékos emelés
Mit tett a foodpanda?
A KATA-törvény módosításának bejelentése óta egyértelmű, hogy a futároknak új adózási formát kell keresniük és hogy sokuk számára emelkedni fognak az adóterhek. A foodpanda az elmúlt hetekben egy olyan díjazás bevezetésén dolgozott, amit a futárpartnerek már régóta kértek és ami az ország különböző szegleteiben dolgozó, különböző járműveket használó és különböző mennyiségben kiszállító több mint 4000 futárpartner számára egyaránt ellensúlyozza a megnövekedett adóterheket.
“A futárpartnerek visszajelzéseiből tudjuk, hogy szeretik a rugalmasságot és motiválja őket a magas teljesítmény kiemelt díjazása. Ezt a szempontot is figyelembe véve végül többet emeltünk a díjazáson, mint az összes futárunknál jelentkező többletadó összege. Az új díjtábla szerint átlagosan 18 százalékkal emeltük a díjakat, és mivel nem fix, hanem teljesítményalapú díjazásról van szó: aki ugyanannyit dolgozik, többet kereshet, aki pedig többet vagy hatékonyabban dolgozik, sokkal többet kereshet”
– mondta el Juhász István, a foodpanda ügyvezető igazgatója.
“Természetesen vannak különbségek kiszállítási zónák között, de mindenhol arra törekedtünk, hogy a lehető legtöbbet enyhítsünk a terheken. Számításaink szerint főtevékenységként is megéri majd a futárkodni a jövőben, egy főállású munkát kiegészítve pedig kifejezetten jól kereső alternatívát nyújt más tevékenységekkel szemben, hiszen számukra nem jelent magasabb adóterhet például az átalányadózás.”
– tette hozzá Juhász István.
Mik a tapasztalatok?
Az első visszajelzések pozitívak voltak, és bár vannak akik felhagynak a futárkodással, jópáran érkeznek is a hónap közepén bejelentett új konstrukció hírére. Egy ekkora, rendszerszintű sokk ellenére a cég felmérése szerint futárpartnereik csupán 10 százaléka jelezte, hogy biztosan váltana.
“Ez is mutatja, hogy a futárkodásnak igenis van jelene és jövője, és ez különösen igaz lesz az elkövetkező időszakra. A házhozszállításra szezonálisan változik az igény – ahogy az ősz közeledtével inkább tartózkodnak majd otthon az emberek, úgy nő a megrendelések száma, és új szolgáltatások beindítását is tervezzük. Ez mind hatással lesz a teljesítményarányos díjazásra is, és bízunk benne, hogy a megemelt futárdíjak hozzájárulnak ahhoz, hogy a rugalmas időbeosztásra vágyóknak a foodpanda továbbra is vonzó alternatívát jelentsen”
– tette hozzá Juhász István.
Még több segítség
A foodpanda a futárdíjak emelésén túl kedvezményes könyvelőpartnerek ajánlásával is támogatja a futárpartnereit, akiknek az adminisztrációs terheik is növekedtek. A cég csak olyan tapasztalt könyvelőket ajánl, akik személyes tanácsadást is vállalnak. A vállalat mindezeken túl arról is biztosította a futárpartnereit, hogy a jövőbeli kihívásokra – például a benzinár-stop lehetséges megszüntetésére – szintén reagálni fog.
Kapcsolódó cikkeink
Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >Eláll az Uber a tajvani Foodpanda felvásárlásától
Végleg lemondott az Uber a Delivery Hero tulajdonában lévő Foodpanda…
Tovább olvasom >A PENNY 2025-ben 3,5 milliárd forintot fordít béremelésre
A PENNY Magyarország 2025-ben 3,5 milliárd forintot fordít béremelésre, amelynek…
Tovább olvasom >További cikkeink
E-nyugta: vállalkozásokat segítő információs oldalt indított a Számlázz.hu
Új élet kezdődik vállalkozók tízezrei számára: április elsején hatályba lépett…
Tovább olvasom >MediaMarkt: Százezreket érhetnek a magyaroknál fiókban porosodó kütyük
Aggasztó méreteket ölt a magyar háztartásokban felhalmozott, használaton kívüli elektronikai…
Tovább olvasom >Szakértőtől kaphatnak tanácsot a vásárlók a Lidl-től állateledel témában
A Lidl Magyarország újabb lépést tesz a felelős kisállattartás további…
Tovább olvasom >