Kivonul az osztrák piacról a Pepco
A Pepco Group európai diszkont kiskereskedő közölte, hogy kivonul az osztrák piacról, mondván, az országban nem számít megfelelő megtérülésre.
– A csoport a mai napon arra a döntésre jutott, hogy beszünteti tevékenységét Ausztriában, mivel nem úgy látja, hogy az osztrák piacon eléri az elvárt hozamszintet – közölte a vállalat hétfőn késő este.
Osztrák jelenlét
A varsói tőzsdén jegyzett Pepco, Poundland és Dealz márkák tulajdonosa, amelynek december végén 4832 üzlete volt, 2021 szeptemberében lépett be az osztrák piacra, és 73 üzletet üzemeltet az országban.
Októberben a Pepco közölte, hogy lassítja üzletnyitási programját, hogy a nyereségesség visszaállítására összpontosítson, de 2023/24-ben továbbra is legalább 400 új nettó üzlet megnyitását tervezi.
Az Ausztriából való kivonulás javítani fogja a csoport 2024-re vonatkozó cash flow-ját és jövedelmezőségét – közölte a vállalat, hozzátéve, hogy így más, nagyobb hozamot ígérő piacokra koncentrálhat.
Növekedési stratégia
A vállalat azt is elmondta, hogy a döntés nem érinti a Nyugat-Európában meglévő növekedési stratégiáját, és nem befolyásolja a máshol folytatott tevékenységét.
A kereskedelmi viszonyok továbbra is kihívást jelentenek Európa nagy részén, közölte a Pepco a múlt hónapban, bár 2024-re vonatkozóan továbbra is „óvatosan optimista” maradt.
A múlt hónapban kiadott frissített kereskedelmi jelentés szerint a vállalat 1,9 milliárd eurós csoportszintű bevételt ért el a december 31-én zárult első pénzügyi negyedévben, ami változatlan árfolyamon számolva 11%-os növekedést jelentett.
Andy Bond ügyvezető elnök akkor kijelentette, hogy a potenciális külső tényezők, mint például az iparági ellátási lánc zavarai ellenére a pozitív pálya várhatóan fennmarad a 2024-es pénzügyi évben.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Újabb benzinkúti DESPAR Express üzletekkel erősít Ausztriában az Enilive és a SPAR
Az Enilive Austria energiacég és a SPAR Austria tovább bővíti…
Tovább olvasom >Lendületben az iparcikkes vegyesboltok: a TEDi robbantott, a Pepco nyereséget triplázott
2024-ben tovább bővült a hazai iparcikk jellegű vegyes üzletek piaca,…
Tovább olvasom >Ausztriában csökkentek a nagykereskedelmi árak áprilisban
Ausztriában a nagykereskedelmi árak havi és éves összevetésben egyaránt csökkentek…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >