Kivonul az osztrák piacról a Pepco
A Pepco Group európai diszkont kiskereskedő közölte, hogy kivonul az osztrák piacról, mondván, az országban nem számít megfelelő megtérülésre.
– A csoport a mai napon arra a döntésre jutott, hogy beszünteti tevékenységét Ausztriában, mivel nem úgy látja, hogy az osztrák piacon eléri az elvárt hozamszintet – közölte a vállalat hétfőn késő este.
Osztrák jelenlét
A varsói tőzsdén jegyzett Pepco, Poundland és Dealz márkák tulajdonosa, amelynek december végén 4832 üzlete volt, 2021 szeptemberében lépett be az osztrák piacra, és 73 üzletet üzemeltet az országban.
Októberben a Pepco közölte, hogy lassítja üzletnyitási programját, hogy a nyereségesség visszaállítására összpontosítson, de 2023/24-ben továbbra is legalább 400 új nettó üzlet megnyitását tervezi.
Az Ausztriából való kivonulás javítani fogja a csoport 2024-re vonatkozó cash flow-ját és jövedelmezőségét – közölte a vállalat, hozzátéve, hogy így más, nagyobb hozamot ígérő piacokra koncentrálhat.
Növekedési stratégia
A vállalat azt is elmondta, hogy a döntés nem érinti a Nyugat-Európában meglévő növekedési stratégiáját, és nem befolyásolja a máshol folytatott tevékenységét.
A kereskedelmi viszonyok továbbra is kihívást jelentenek Európa nagy részén, közölte a Pepco a múlt hónapban, bár 2024-re vonatkozóan továbbra is „óvatosan optimista” maradt.
A múlt hónapban kiadott frissített kereskedelmi jelentés szerint a vállalat 1,9 milliárd eurós csoportszintű bevételt ért el a december 31-én zárult első pénzügyi negyedévben, ami változatlan árfolyamon számolva 11%-os növekedést jelentett.
Andy Bond ügyvezető elnök akkor kijelentette, hogy a potenciális külső tényezők, mint például az iparági ellátási lánc zavarai ellenére a pozitív pálya várhatóan fennmarad a 2024-es pénzügyi évben.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Vegetáriánus szakácsképzés indul jövőre Ausztriában
2025 elején a vegetáriánus gasztronómiára szakosodott szakácsképzés indul Ausztriában. Bár a…
Tovább olvasom >„Mindannyian különbözőek vagyunk” – A Pepco szívhez szóló karácsonyi kampánya
A Pepco idei karácsonyi kampánya a „Mindannyian különbözőek vagyunk” szlogennel…
Tovább olvasom >Csúcsmodern péküzemet létesített a SPAR Felső-Ausztriában
Új, korszerű péküzemet nyitott a SPAR Austria az INTERSPAR hipermarketek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >