Sikeres üzleti év áll a Zwack mögött
A Zwack Unicum Nyrt. sikeresen zárta a 2013-14-es üzleti évet, a társaság pénzügyi célkitűzései szinte maradéktalanul teljesültek – olvasható a cég sajtóközleményében.
Az adózott égetett szeszesital piac a várakozásoknak megfelelően tovább esett, de a Zwack árbevétele ennél kisebb mértékben csökkent, a bruttó fedezet pedig enyhén emelkedett.. Míg a nagyon nehéz volt a Zwacknak a belföldi piacon helyt állnia, addig az exportot sikerült növelni. Az Unicum export 15%-os bővülése az utóbbi évek legjobb teljesítménye.
A társaság a működési költségek nominális szinten tartását tűzte ki, ám a célt túlszárnyalva végül 2%-ot meghaladó költségcsökkentést sikerült realizálniuk.
A cég első számú terméke az Unicum, mely egyben Magyarország vezető prémium égetett szeszesital márkája. A termék kommunikációjának középpontjában a tradíció és a gyártási szakértelem állt. Ezen belül minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kapott a Zwack Múzeum és Látogatóközpont, ahol az Unicum és az Unicum Szilva kedvelőinek a legnagyobb hitelességgel tudják bemutatni a termék gyártási folyamatát, értékeit, tradícióját.
A Fütyülős ebben az esztendőben két új ízzel lepte meg az újdonságokat kereső, azokra nagyon nyitott híveit. A Fütyülős Mézes Kékáfonya illetve a Karamellás Zöldalma értékesített volumen igen szép eredményeket hozott, a Kalinka Citrus az ízesített vodkák között már az első évben piacvezető lett. A társaság megszüntette a kommersz szegmensbe tartozó két termékcsalád (PéterPál és Krajczár) gyártását 2013 végén. Ebben a termékkörben már csak a készletek kifuttatása zajlik.
Az export árbevétel 1.355 millió Ft, amely 6%-kal magasabb a tavalyi értéknél. Az Unicum árbevétele közel 15%-kal emelkedett, elsősorban az olaszországi és németországi növekedésnek valamint az Unicum Szilva környező országokban történt bevezetésének köszönhetően. Ugyanakkor az alacsonyabb fedezet-tartalmú termékek forgalma (pálinkák, rumok) visszaesett a bázishoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >