Zuhant tavaly a reklámpiac
Listaáron számolva 7,4 százalékkal csökkent 2009-ben a magyarországi reklámpiac – derül ki a TNS Media Intelligence legfrissebb adataiból. A statisztikák szerint a hirdetők az egy évvel korábbihoz képest 44 milliárd forinttal költöttek kevesebbet reklámra
A kábeltévépiacról nagyjából 11, a rádióból 6, a köztérről 2,7 milliárd forintot vontak ki a hirdetők. Az interneten csak a display hirdetésekről van adata a TNS-nek, ott 7-, az országos tévéknél pedig 1 százalékos volt listaáron a csökkenés.
Ágazati szinten a legnagyobb visszaesést az autós cégek produkálták: 2008-hoz képest 40 százalékkal, több mint 19 milliárd forinttal vágták vissza médiabüdzséjüket. Ha ehhez hozzáadjuk a pénzintézetek 12 és az FMCG-hirdetők 11 milliárdos költésvisszafogását, majdnem meg is kapjuk a hiányzó 44 milliárdot.
Nem csak a válság által közvetlenül érintett szektorok költése csökkent, a távközlési és a lakberendezési szektor is visszafogta kommunikációját. Két nagy piaci szegmens volt csupán, amely a korábbi években megszokott ütemben növelte reklámköltését 2009-ben: a gyógyászati, gyógyhatású készítmények gyártóié és kereskedőié, valamint a kultúra, szabadidő, szórakozás ágazat.
A reklámköltések alakulása havi szinten augusztusban érte el a mélypontot, a listaáras költés abban a hónapban 15 százalékkal múlta alul a 2008-as szintet. A január–február mellett hagyományosan a nyári hónapok a leggyengébbek a reklámpiacon, de ez az augusztus különösen gyengére sikerült – közli a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >