Zuhant a ZEW németországi gazdasági hangulatindexe márciusban
A vártnál is nagyobb mértékben zuhant a 6 hónapra vonatkozó német befektetői várakozásokat tükröző gazdasági hangulatindex a mannheimi ZEW gazdaságkutató intézet márciusi felmérésében.

Zuhant a német befektetők hangulata
A mutató mínusz 39,3 pontra esett a februári 54,3 pontról. A 93,6 pontos esés a legnagyobb a ZEW-index 1991 decemberi bevezetése óta és a mutató 2019 nyara óta legalacsonyabb szintre került elsősorban az Ukrajna elleni orosz invázió, illetve az emiatt Oroszország ellen elrendelt nyugati szankciók miatt.
A jelenlegi helyzet megítélése valamivel jobb lett a vártnál. A márciusi mutató mínusz 21,4 pontra csökkent a februári mínusz 8,1 pontról. A szakértők mínusz 22,5 pontot vártak márciusra.
Az inflációs rátával kapcsolatos várakozási mutató 107,7 ponttal 70,2 pontra ugrott.
„Egyre valószínűbb a recesszió. Az ukrajnai konfliktus és az Oroszország elleni szankciók rontják Németország gazdasági kilátásait. A gazdasági várakozások esése az inflációs várakozások meredek emelkedésével jár. Ezért a szakértők stagflációra számítanak a következő hónapokban. A romló kilátások a német gazdaság szinte minden szektorát érintik” – mondta Achim Wambach professzor, a ZEW elnöke.
A ZEW euróövezeti gazdaságba vetett üzleti bizalmi indexe márciusban mínusz 38,7 pontra esett az egy hónappal korábbi 48,6 pontról, míg az eurózóna jelenlegi gazdasági helyzetével kapcsolatos mutató 22,5 ponttal, mínusz 21,9 pontra esett. Az euróövezetre vonatkozó inflációs várakozás 104,6 ponttal, 69,5 pontra ugrott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány – videóval
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >