Zuhant a ZEW németországi gazdasági hangulatindexe márciusban
A vártnál is nagyobb mértékben zuhant a 6 hónapra vonatkozó német befektetői várakozásokat tükröző gazdasági hangulatindex a mannheimi ZEW gazdaságkutató intézet márciusi felmérésében.

Zuhant a német befektetők hangulata
A mutató mínusz 39,3 pontra esett a februári 54,3 pontról. A 93,6 pontos esés a legnagyobb a ZEW-index 1991 decemberi bevezetése óta és a mutató 2019 nyara óta legalacsonyabb szintre került elsősorban az Ukrajna elleni orosz invázió, illetve az emiatt Oroszország ellen elrendelt nyugati szankciók miatt.
A jelenlegi helyzet megítélése valamivel jobb lett a vártnál. A márciusi mutató mínusz 21,4 pontra csökkent a februári mínusz 8,1 pontról. A szakértők mínusz 22,5 pontot vártak márciusra.
Az inflációs rátával kapcsolatos várakozási mutató 107,7 ponttal 70,2 pontra ugrott.
„Egyre valószínűbb a recesszió. Az ukrajnai konfliktus és az Oroszország elleni szankciók rontják Németország gazdasági kilátásait. A gazdasági várakozások esése az inflációs várakozások meredek emelkedésével jár. Ezért a szakértők stagflációra számítanak a következő hónapokban. A romló kilátások a német gazdaság szinte minden szektorát érintik” – mondta Achim Wambach professzor, a ZEW elnöke.
A ZEW euróövezeti gazdaságba vetett üzleti bizalmi indexe márciusban mínusz 38,7 pontra esett az egy hónappal korábbi 48,6 pontról, míg az eurózóna jelenlegi gazdasági helyzetével kapcsolatos mutató 22,5 ponttal, mínusz 21,9 pontra esett. Az euróövezetre vonatkozó inflációs várakozás 104,6 ponttal, 69,5 pontra ugrott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >Drágább lesz idén a vegán grillezés Németországban
7%-kal emelkedett a vegán grilltermékek ára Németországban a 2024-es évhez…
Tovább olvasom >Németországban a vártnál jelentősebben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése májusban
Az elemzők által becsültnél erőteljesebben lassul a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >