Zuhant a ZEW németországi gazdasági hangulatindexe márciusban
A vártnál is nagyobb mértékben zuhant a 6 hónapra vonatkozó német befektetői várakozásokat tükröző gazdasági hangulatindex a mannheimi ZEW gazdaságkutató intézet márciusi felmérésében.
A mutató mínusz 39,3 pontra esett a februári 54,3 pontról. A 93,6 pontos esés a legnagyobb a ZEW-index 1991 decemberi bevezetése óta és a mutató 2019 nyara óta legalacsonyabb szintre került elsősorban az Ukrajna elleni orosz invázió, illetve az emiatt Oroszország ellen elrendelt nyugati szankciók miatt.
A jelenlegi helyzet megítélése valamivel jobb lett a vártnál. A márciusi mutató mínusz 21,4 pontra csökkent a februári mínusz 8,1 pontról. A szakértők mínusz 22,5 pontot vártak márciusra.
Az inflációs rátával kapcsolatos várakozási mutató 107,7 ponttal 70,2 pontra ugrott.
„Egyre valószínűbb a recesszió. Az ukrajnai konfliktus és az Oroszország elleni szankciók rontják Németország gazdasági kilátásait. A gazdasági várakozások esése az inflációs várakozások meredek emelkedésével jár. Ezért a szakértők stagflációra számítanak a következő hónapokban. A romló kilátások a német gazdaság szinte minden szektorát érintik” – mondta Achim Wambach professzor, a ZEW elnöke.
A ZEW euróövezeti gazdaságba vetett üzleti bizalmi indexe márciusban mínusz 38,7 pontra esett az egy hónappal korábbi 48,6 pontról, míg az eurózóna jelenlegi gazdasági helyzetével kapcsolatos mutató 22,5 ponttal, mínusz 21,9 pontra esett. Az euróövezetre vonatkozó inflációs várakozás 104,6 ponttal, 69,5 pontra ugrott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Többször használható zacskókat vezet be a Kaufland Németországban
A Kaufland újrahasználható tasakokat vezet be pékárurészlegén Németországban. Az egyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >