Amazon: 70 milliárd dolláros bevétel egy negyedév alatt, de keveslik a nyereséget a befektetők
A világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalata, az Amazon árfolyama 8 százalékkal esett a tőzsdezárás utáni elektronikus kereskedésben a csütörtökön közzétett, vegyes eredményeket tartalmazó harmadik negyedéves gyorsjelentés hatására.
Jóllehet a technológiai óriáscég 69,98 milliárd dolláros árbevétele meghaladta az elemzők által várt 68,81 milliárd dollárt a szeptember 30-án véget ért három hónapban, a részvényenkénti 4,23 dolláros nyeresége nem érte el a 4,62 dolláros várakozásokat.
Az Amazon negyedik negyedéves bevételi előrejelzése is gyengébbnek bizonyult a Wall Street számításainál: a kulcsfontosságú ünnepi szezont is tartalmazó október-decemberi időszakra a vállalat 80,0 milliárd és 86,5 milliárd dollár közötti bevételt vár, míg elemzők 87,37 milliárd dollárra számítottak. Az üzemi eredményt 1,2 milliárd és 2,9 milliárd dollár közé várja az Amazon, ami jóval kevesebb az elemzők által várt 4,19 milliárd dollárnál.
A nyereséget jelentősen megnyirbálják a kiszállítás felgyorsítását célzó terv hatalmas költségei.
A borús kilátások erősítik azokat az aggodalmakat, hogy az Egyesült Államok és a Kína közötti kereskedelmi feszültségek ártanak az amerikai kiskereskedelmi ágazatnak.
Július-szeptemberben a seattle-i központú Amazon nettó árbevétele éves összehasonlításban 23,7 százalékkal, 69 milliárd 981 millió dollárra nőtt. A nettó nyereség 2 milliárd 134 millió dollárt tett ki, ami 26 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 2,88 milliárd dollárnál. Az egy részvényre jutó hígított nyereség 4,23 dollárra volt, míg egy évvel korábban 5,75 dollárra rúgott.
Az év első kilenc hónapjában az árbevétel 20,3 százalékkal, 193,08 milliárd dollárra, a nyereség pedig 18,1 százalékkal 8,32 milliárd dollárra nőtt.
A New York-i tőzsde zárása után csütörtökön közzétett gyorsjelentést rosszul fogadták a befektetők. Közép-európai idő szerint péntek délelőtt 6,75 százalékos mínuszban, 1660,50 dolláron jegyezték az Amazont az elektronikus kereskedésben. A csütörtöki záróár 7,01 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbihoz képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Márkaüzletet nyit a Clinique az Amazonon
Az Estee Lauder vállalathoz tartozó Clinique tovább növeli digitális kereskedelmi…
Tovább olvasom >Az év toptrendje a mesterséges intelligencia
Az idei év nemzetközi sajtóban megjelent trendelőrejelzései mind a fogyasztók,…
Tovább olvasom >Okos bevásárlókocsit tesztel a belga Colruyt
A vásárlók által belehelyezett termékeket beolvasó és a vásárlás befejeztével…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét vidéki nagyvárosban bővíti szolgáltatását az IKEA
A megfizethetőség és az elérhetőség jegyében az IKEA folyamatosan fejleszti…
Tovább olvasom >Korán érkezik a nyár a Borsodi Friss új ízével
Új, egzotikus ízvilágú taggal bővül a Borsodi Friss termékcsalád. A…
Tovább olvasom >NAK-FruitVeB: bőven jut exportra is a magyar tormából
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >