Amazon: 70 milliárd dolláros bevétel egy negyedév alatt, de keveslik a nyereséget a befektetők
A világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalata, az Amazon árfolyama 8 százalékkal esett a tőzsdezárás utáni elektronikus kereskedésben a csütörtökön közzétett, vegyes eredményeket tartalmazó harmadik negyedéves gyorsjelentés hatására.
Jóllehet a technológiai óriáscég 69,98 milliárd dolláros árbevétele meghaladta az elemzők által várt 68,81 milliárd dollárt a szeptember 30-án véget ért három hónapban, a részvényenkénti 4,23 dolláros nyeresége nem érte el a 4,62 dolláros várakozásokat.
Az Amazon negyedik negyedéves bevételi előrejelzése is gyengébbnek bizonyult a Wall Street számításainál: a kulcsfontosságú ünnepi szezont is tartalmazó október-decemberi időszakra a vállalat 80,0 milliárd és 86,5 milliárd dollár közötti bevételt vár, míg elemzők 87,37 milliárd dollárra számítottak. Az üzemi eredményt 1,2 milliárd és 2,9 milliárd dollár közé várja az Amazon, ami jóval kevesebb az elemzők által várt 4,19 milliárd dollárnál.
A nyereséget jelentősen megnyirbálják a kiszállítás felgyorsítását célzó terv hatalmas költségei.
A borús kilátások erősítik azokat az aggodalmakat, hogy az Egyesült Államok és a Kína közötti kereskedelmi feszültségek ártanak az amerikai kiskereskedelmi ágazatnak.
Július-szeptemberben a seattle-i központú Amazon nettó árbevétele éves összehasonlításban 23,7 százalékkal, 69 milliárd 981 millió dollárra nőtt. A nettó nyereség 2 milliárd 134 millió dollárt tett ki, ami 26 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 2,88 milliárd dollárnál. Az egy részvényre jutó hígított nyereség 4,23 dollárra volt, míg egy évvel korábban 5,75 dollárra rúgott.
Az év első kilenc hónapjában az árbevétel 20,3 százalékkal, 193,08 milliárd dollárra, a nyereség pedig 18,1 százalékkal 8,32 milliárd dollárra nőtt.
A New York-i tőzsde zárása után csütörtökön közzétett gyorsjelentést rosszul fogadták a befektetők. Közép-európai idő szerint péntek délelőtt 6,75 százalékos mínuszban, 1660,50 dolláron jegyezték az Amazont az elektronikus kereskedésben. A csütörtöki záróár 7,01 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbihoz képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >