Zsugorodik az expopiac, de jobb a helyzet a vártnál
A gazdasági válság a kiállításokat, rendezvényeket sem kerülte el. Az egyre kevesebb kiállító egyre kisebb helyet bérel a vásárokon. Eddig tíz százalékos volt a visszaesés, a rendezvényszervezők elnöke azonban rosszabbra számított.
Szalma Béla, a Magyarországi Rendezvényszervezők Szövetségének (MARESZ) elnöke tavaly még a kiállítók 20-30 százalékos, a látogatók 20 százalékos csökkenésével számolt. Ennél kisebb arányú, nagyjából tíz százalékos csökkenés következett be mindkét területen. A MARESZ elnöke szerint a cégek zöme nem kockáztatja meg, hogy kihagyja a szakmai vásárokat, konferenciákat, de kisebb területet bérelnek, kevesebb munkatársat küldenek a rendezvényekre. Az év második felére és jövőre további visszaesés várható. Tornyai Péter, a MARESZ kiállításszervezés és kivitelezés tagozatának vezetője szerint a vállalatok változatos módszerekkel – e-mailek útján, szórólapokkal, hirdetésekkel – próbálnak a kiállításokra csábítani, mások előremenekülnek, és külföldi vásárokra is elmennek – már ha nem maradnak el azok is. Nem csak hátrányai vannak azonban a gazdasági krízis okozta visszaesésnek: a piac tisztul. Mérettől függetlenül a minőségi szolgáltatást nyújtó, több területen tapasztalt szakembereket alkalmazó vállalkozások maradnak majd talpon, melyek várhatóan bővítik tevékenységi körüket is. A kongresszusszervezők beszállnak például a kiállítás-rendezésbe vagy a partiszervízbe -írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >