Zöldség-gyümölcs: rekordok vására
A boltok zöldség-gyümölcs választéka és minősége egyre nagyobb szerepet játszik a vevőkért vívott versenyben. Ezt tükrözte a Fruit Logistica Berlinben, amely minden növekedési várakozást felülmúlt, és a szuperlatívuszok szakvására lett február elején. Három nap alatt rekordszámú, 42 ezer szakmai látogatót regisztráltak 120 országból. A 74 országból érkezett 1867 kiállító között a magyarok is ott voltak jó minőségű, sokak által keresett árukínálattal.Az első két nap nyitástól zárásig telt ház volt a magyar cégek standjain és a tárgyalókban. A vendégforgalom az utolsó napon hagyott kicsit alább – tájékoztatott Dobrotka Zsuzsa, az Agrármarketing Centrum marketingkommunikációs csoportvezetője. – A Fruit Logistica növekvő presztízse és a kiállító cégek eredményes beterelő kampánya mellett sok üzletember tudatosan keresi a kiváló minőségű magyar árut, amely éppen a mediterrán országok betakarítási szezonjának befejezte után szedhető és szállítható.
Tapasztalatai szerint a rendszeresen kiállító magyar cégek mellett mindig jelentkeznek újak is, amint idén is, hogy ápolják üzleti kapcsolataikat, és ezáltal mindig élénk, mozgalmas az AMC által szervezett közös megjelenés.
Ismerve a hazai erőviszonyokat és a várható fejlődést, Dobrotka Zsuzsa arra számít, hogy jövőre jóval több magyar cég lesz kint a német fővárosban.
Innovációs nagydíj a zöldségsnacknek
Kényelmi termék és bio – ezen a két területen láttuk a legtöbb újdonságot, amellyel keresletet lehet támasztani, és növelhető a fogyasztás.
Nem véletlen, hogy az innovációs nagydíjat egy plasztikzacskóra való snack nyerte: összesen tizenkét deka uborka-, zöldpaprika-darabka néhány koktélparadicsommal. Falatokra darabolva, megmosva, azonnali fogyasztásra. De kínálják az egyes zöldségféléket külön csomagokban is.
Tégla alakú kartonlap az alja, így automatában is értékesíthető. Azon kívül benzinkútnál, kioszkban, szupermarketben vagy sportstúdióban is egészséges megoldást kínál a megszokott snackválaszték mellett.
A tavaly júliusban piacra dobott díjnyertes mellett még legalább húsz nagy cég kóstoltatott a látogatókkal műanyag tasakba csomagolt zöldség- vagy gyümölcssnacket.
Diszkontok szerepváltása friss bioáruval
A zöldség-gyümölcs pozíciójának erősödése a bolti eladásban együtt jár a diszkontok szerepváltásával. Az „olcsó” bolttípus eredetileg tartós élelmiszerek behatárolt választékával, és extrém alacsony áraival alakította ki profilját. Újabban azonban a lakóhely közeli boltokhoz kezdenek hasonlítani, mivel bővítik kínálatukat hagyományos friss áruból, többek között gyümölcsből és zöldségből.
– Németországban a fogyasztók újabban nemcsak az árat nézik, hanem a minőség felé is orientálódnak. Ezt a trendváltást a diszkontok gyorsan észrevették, és gyorsan alkalmazkodnak is hozzá értékesebb árukínálatukkal – mondta a Központi Piaci és Árfigyelő Szolgálat igazgatóhelyettese, dr. Andreas Schwierz az intézet standján. – Egyre több bioélelmiszert kínálnak a diszkontok, különösen a friss szegmensben, ahol a márka még alárendelt szerepet játszik, és ezért a biomegjelölés prémium jelleget kölcsönöz az árunak.
„Minden várakozásunkat felülmúlta”
A vásár vége felé, szombaton délután a sajtóközpontban Wolfgang Rogall, aki kezdettől fogva, tizenöt éve a Fruit Logistica sajtófőnöke, fáradtan, de jókedvűen beszélgetett az újságírókkal. Többek között megállapította:
– Számítottunk rá, hogy bővül a vásár, de a látogatók és a kiállítók számának egyaránt 16 százalékos növekedése, valamint a kiállítási terület tekintetében a 20 százalék plusz minden várakozásunkat felülmúlta. De nemcsak a mennyiség számít, hanem a minőség is. Minden eddiginél több termelő és kereskedelmi vállalat döntéshozó pozícióban lévő vezetői keresték fel az idei Fruit Logisticát.
N. M.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >