Zöld utat engedett az EU a horvát Fortenova felvásárlásának
Jóváhagyták az EU illetékes hatóságai a horvát Fortenova Group Pavao Vujnovac, helyi üzletember vezette OpenPass általi felvásárlását.
Egy hosszadalmas eljárást követően adott zöld utat az Európai Bizottság (EB) múlt héten az agrár-élelmiszeripari és kiskereskedelmi csoport tranzakciójának.
Az OpenPass kizárólagos tulajdonába kerül a Fortenova mezőgazdasági, élelmiszeripari és kiskereskedelmi üzletága, amelyek „Horvátországra, Szlovéniára és a Balkán bizoyos nem uniós országaira” terjednek ki – olvasható az EB dokumentációjában.
Az EB megállapítása szerint a felvásárlás „nem vet fel versenyjogi aggályokat, mivel korlátozott hatást gyakorol a versenyre azokon a piacokon, ahol a vállalatok tevékenykednek”.
Vujnovac 2022 óta tagja a Fortenova igazgatótanácsának.
A felvásárló OpenPass tulajdonában áll a gyümölcs-, zöldség- és nem romlandó zöldség- és gyümölcsalapú termékek nagykereskedője, a PV Group is, amely a Fortenovával azonos piacon tevékenykedik.
A Fortenova élelmiszerportfóliójába tartozik a Pik húsmárka, a húsalternatívákat gyártó Planet of Planets, valamint a Dijamant és a Zvijezda napraforgóolaj és vaj márka. A cég emellett számos italmárka termékeit, köztük a Jana vizet és jeges teákat, valamint a Jamnica vizet és üdítőitalokat is gyártja.
A Fortenova több mint egy évvel ezelőtt jelentette be először, hogy nyitott a felvásárlási ajánlatokra.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Jana Ice Tea Peach Zero
Büszkén mutatjuk be a Jana Ice Tea kínálatának legújabb tagját…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >A horvát gazdasági miniszter szerint a turizmus miatt nőnek az árak Horvátországban
A turisztikai szezon miatt fellépő szezonális hatások okozzák az újabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >