„ZÖLD utat adunk”
A bioműanyagok népszerűségének növekedése megállíthatatlan, a komposztálással történő hasznosításuk pedig a körforgásos gazdaság megvalósulásának egy jó példája.
A biológiai úton lebontható – azaz komposztálható – műanyagok számos pozitív tulajdonsága mellett a biológiai újrahasznosításra való alkalmassága az, ami tökéletesen beilleszti a körforgásos gazdasági modellbe és fenntartható alternatívává teszi például a bevásárló tasakok esetében.
Az ipari komposztálás már napjainkban is működik hazánkban. Mivel a BS PlasticTM nagy hangsúlyt fektet a kutatás-fejlesztésre, és folyamatosan keressük a lehetőségeket az általunk gyártott termékek hasznosításának növelésére, szerettünk volna mi is meggyőződni ennek ipari léptékben történő alkalmazhatóságáról, ezért kerestük fel és működünk együtt a Profikomp Környezettechnika Zrt.-vel (https://profikomp.com/), ahol több mint 20 éves szakmai tapasztalattal és a megfelelő komposztáló kapacitással, illetve a Magyar Agrár és Élettudományi Egyetemmel közösen végzett folyamatos kutatómunka miatt tudományos háttérrel is rendelkeznek ahhoz, hogy többet is megtudjunk termékeink kapcsán az ipari komposztálás gyakorlatban történő alkalmazhatóságáról.
A tesztekhez és a későbbi nagyüzemi komposztáláshoz a saját gyártási folyamataink közben keletkező komposztálható bioműanyag hulladékunkat használtuk, amely több mint 70 tonna komposztálható bioműanyag hulladék hasznosítását jelenti értékes komposztvégtermék előállításával. A közelmúltban megrendezett műanyagipari konferenciánkon ajándékoztunk a résztvevőknek egy-egy paradicsompalántát, mely azóta sokaknál már terem. Így ezzel a projekttel nemcsak a saját üzemi primer hulladékunkat dolgoztuk fel, hanem fenntarthatósági törekvéseinket is fontosnak tartottuk demonstrálni. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Innovatív tudásra épít a jövő vadgazdálkodása
A fenntartható vadgazdálkodás napjainkban alapvető elvárás, amelyhez magas színvonalú képzés…
Tovább olvasom >Agráregyetemi rektor: változásra van szükség a talajművelésben
Magyarországon óriási a lemaradás a talajművelésben, változásra van szükség, nem…
Tovább olvasom >146 millió eurót ruház be a Coca-Cola franciaországi üzemébe
A Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) 146 millió eurós beruházást jelentett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >