Zöld lámpát kaptak a rovaralapú állateledelek a gazdiktól
Egy új tanulmány szerint a macskatulajdonosok 62%-a és a kutyatulajdonosok 52%-a úgy véli, hogy a rovaralapú állateledel hatékony alternatívája a hagyományos állateledeleknek, különösen fenntarthatósági szempontból.
A házi kedvencek alternatív eledelei az utóbbi években egyre nagyobb figyelmet kaptak a fenntarthatósággal és a környezeti hatásokkal kapcsolatos aggodalmak miatt – áll a szerzők összefoglalójában. A kihívások kezelésére egyik újonnan felmerült lehetőség az ehető rovarok beillesztése a házi kedvencek eledelébe. A tanulmány célja az volt, hogy felmérje a kutya- és macskatulajdonosok kedvenceik rovaralapú állateledellel való etetésével kapcsolatos hajlandóságát, és hogy azonosítsa a lehetséges motiváló tényezőket.
A kiértékelt 435 válasz 66%-a kutyatulajdonostól, 58%-a macskatulajdonostól érkezett, a megkérdezettek 24%-ának pedig kutyája és macskája is van.
A Genti Egyetem kutatói által készített és a Journal of Animal Physiology and Animal Nutrition című folyóiratban közzétett tanulmány megállapította, hogy mind a kutya-, mind a macskatulajdonosok egyre elfogadóbbak a rovaralapú állateledelekkel kapcsolatban, amennyiben az említett termékek bizonyítottan fenntarthatósági és táplálkozási előnyöket kínálnak. A macskatulajdonosok megítélése pozitívabb a kutyatulajdonosokhoz képest, ami azt sugallja, talán előnyösebb lehet a macskatulajdonosokra összpontosítani.
Emellett a válaszadók körülbelül egyharmada – a kutyatulajdonosok 32%-a és a macskatulajdonosok 34%-a – arról számolt be, hogy korábban maga is evett ehető rovarokat, ami újfent növelte annak valószínűségét, hogy az említett termékeket házi kedvenceik számára is elfogadhatónak tartják.
A szerzők hangsúlyozzák, hogy az általános elfogadottság további növelése érdekében elengedhetetlen a fenntarthatósági szempont hangsúlyozása és további kutatások végzése a rovaralapú állateledelek táplálkozási előnyeinek megállapítása érdekében.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Hagyomány és innováció: így marad versenyben a Nádudvari az élelmiszerpiacon
A mai élelmiszerpiacon nem elég pusztán jó minőséget kínálni –…
Tovább olvasom >Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Henkel Magyarország: Karrier, értékek, időtálló bizalom
A világ egyik legátfogóbb munkáltatói márkakutatása, a Randstad Employer Brand…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Vezetőváltás a Fornettinél: Szabó Nándor az új ügyvezető igazgató
2025. július 1-jétől Szabó Nándor tölti be a Fornetti ügyvezető…
Tovább olvasom >Változás a Zwack vezetésében: Belovai Csaba a Zwack Unicum Nyrt. új vezérigazgatója
A Zwack Unicum Nyrt. tulajdonosi döntése értelmében 2025. július 1-től…
Tovább olvasom >