Zöld lámpát kaptak a rovaralapú állateledelek a gazdiktól
Egy új tanulmány szerint a macskatulajdonosok 62%-a és a kutyatulajdonosok 52%-a úgy véli, hogy a rovaralapú állateledel hatékony alternatívája a hagyományos állateledeleknek, különösen fenntarthatósági szempontból.
A házi kedvencek alternatív eledelei az utóbbi években egyre nagyobb figyelmet kaptak a fenntarthatósággal és a környezeti hatásokkal kapcsolatos aggodalmak miatt – áll a szerzők összefoglalójában. A kihívások kezelésére egyik újonnan felmerült lehetőség az ehető rovarok beillesztése a házi kedvencek eledelébe. A tanulmány célja az volt, hogy felmérje a kutya- és macskatulajdonosok kedvenceik rovaralapú állateledellel való etetésével kapcsolatos hajlandóságát, és hogy azonosítsa a lehetséges motiváló tényezőket.
A kiértékelt 435 válasz 66%-a kutyatulajdonostól, 58%-a macskatulajdonostól érkezett, a megkérdezettek 24%-ának pedig kutyája és macskája is van.
A Genti Egyetem kutatói által készített és a Journal of Animal Physiology and Animal Nutrition című folyóiratban közzétett tanulmány megállapította, hogy mind a kutya-, mind a macskatulajdonosok egyre elfogadóbbak a rovaralapú állateledelekkel kapcsolatban, amennyiben az említett termékek bizonyítottan fenntarthatósági és táplálkozási előnyöket kínálnak. A macskatulajdonosok megítélése pozitívabb a kutyatulajdonosokhoz képest, ami azt sugallja, talán előnyösebb lehet a macskatulajdonosokra összpontosítani.
Emellett a válaszadók körülbelül egyharmada – a kutyatulajdonosok 32%-a és a macskatulajdonosok 34%-a – arról számolt be, hogy korábban maga is evett ehető rovarokat, ami újfent növelte annak valószínűségét, hogy az említett termékeket házi kedvenceik számára is elfogadhatónak tartják.
A szerzők hangsúlyozzák, hogy az általános elfogadottság további növelése érdekében elengedhetetlen a fenntarthatósági szempont hangsúlyozása és további kutatások végzése a rovaralapú állateledelek táplálkozási előnyeinek megállapítása érdekében.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >