Zöld lámpát kapott a Heineken a Distell felvásárlásához
Miután tavaly szeptemberben feltételes jóváhagyást adott, a dél-afrikai versenyhivatal most véglegesen rábólintott a Heineken Distell Group Holdings Limited irányításának megszerzésére vonatkozó ajánlatára, megnyitva ezzel az utat egy regionális afrikai italgyártó vállalat létrehozása előtt.
A Heineken először 2021-ben jelezte, hogy megvásárolná a Distellt és a Namibia Breweries Ltd-t. A két sörgyárat a Heineken Dél-Afrikával egyesítették volna, így létrehozva a Heineken többségi tulajdonában álló új vállalatot, a Newco-t.
A tranzakció várhatóan áprilisban zárul le – tette hozzá a sörgyár.
Dolf van den Brink, a Heineken vezérigazgatója és igazgatótanácsának elnöke elmondta: „Örülünk, hogy a versenyhivatal jóváhagyta az ügyletet. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy három erős vállalatot egyesíthetünk, létrehozva egy regionális vezető italcéget, amely egyedülálló, több kategóriát felölelő kínálatot nyújt a fogyasztóknak és vásárlóknak, valamint egyezményes társadalmi értéket teremt Dél-Afrikában.”
A Heineken mintegy 2,4 milliárd eurót fektet be a Newco-ba 65%-os részesedésért.
A kifizetést a vállalat körülbelül 1,2 milliárd euró készpénzből fedezi, amelyet kötvényekből, meglévő készpénzforrásokból és lekötött hitelkeretekből finanszíroz.
Az nem pénzbeli hozzájárulás magában foglalja a Heineken South-Africa (HSA) 75%-át, bizonyos más afrikai piacokon működő exportüzleteinek 100%-át, valamint az NBL-ben lévő kisebbségi részesedését.
Kapcsolódó cikkeink
Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Július 3-án indul a Heineken Balaton Sound
2023-as visszatérését követően idén is a Balaton déli partjának egyik…
Tovább olvasom >A Heinekent szeretik a legjobban a magyarok?
A Pénczenrum legújabb szavazása alapján a Heineken sörei továbbra is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Máté Krisztina: „A fontos dolgokat nem lehet utólag pótolni”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Az üzleti élet szereplői…
Tovább olvasom >Tisztségviselőket választottak az MMSZ-tagok
A Magyar Marketing Szövetség május 15-ei éves közgyűlésén új Elnökséget,…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >