Zöld lámpát kapott a Heineken a Distell felvásárlásához
Miután tavaly szeptemberben feltételes jóváhagyást adott, a dél-afrikai versenyhivatal most véglegesen rábólintott a Heineken Distell Group Holdings Limited irányításának megszerzésére vonatkozó ajánlatára, megnyitva ezzel az utat egy regionális afrikai italgyártó vállalat létrehozása előtt.
A Heineken először 2021-ben jelezte, hogy megvásárolná a Distellt és a Namibia Breweries Ltd-t. A két sörgyárat a Heineken Dél-Afrikával egyesítették volna, így létrehozva a Heineken többségi tulajdonában álló új vállalatot, a Newco-t.
A tranzakció várhatóan áprilisban zárul le – tette hozzá a sörgyár.
Dolf van den Brink, a Heineken vezérigazgatója és igazgatótanácsának elnöke elmondta: „Örülünk, hogy a versenyhivatal jóváhagyta az ügyletet. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy három erős vállalatot egyesíthetünk, létrehozva egy regionális vezető italcéget, amely egyedülálló, több kategóriát felölelő kínálatot nyújt a fogyasztóknak és vásárlóknak, valamint egyezményes társadalmi értéket teremt Dél-Afrikában.”
A Heineken mintegy 2,4 milliárd eurót fektet be a Newco-ba 65%-os részesedésért.
A kifizetést a vállalat körülbelül 1,2 milliárd euró készpénzből fedezi, amelyet kötvényekből, meglévő készpénzforrásokból és lekötött hitelkeretekből finanszíroz.
Az nem pénzbeli hozzájárulás magában foglalja a Heineken South-Africa (HSA) 75%-át, bizonyos más afrikai piacokon működő exportüzleteinek 100%-át, valamint az NBL-ben lévő kisebbségi részesedését.
Kapcsolódó cikkeink
A Heineken 0.0 a mozivászonra gurul: új fejezet a mértékletesség kultúrájában az F1® THE MOVIE-val
A Heineken 0.0 hivatalos partnerként csatlakozott az Apple Original Films F1®…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >