Zöld csomagolóeszközök
Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is vendéglátós ügyfeleihez – éttermekhez, gyorséttermekhez, kávézókhoz, büfékhez, pizzériákhoz – fordult kérdőívvel az Indepack Kft., több mint 10 000 partnere közreműködésével mérte fel csomagolóeszköz-használatukat, illetve tapasztalataikat a lebomló/komposztálható eszközökről.
A kérdőívre adott válaszokból jól látszik, hogy ezek használata az elmúlt három év trendjét követve továbbra is emelkedést mutat. A folyamat alakulását a törvényi szabályozás is nagyban elősegítette. 2022 az első olyan év, amikor a hagyományos műanyag és a lebomló csomagolóeszközöket vegyesen használó cégek száma (38%) megelőzi a kizárólag egyszer használatos műanyag termékeket alkalmazó vállalkozásokét (33%).
A válaszadók 60%-a az új eszközök használatával tenni szeretne a környezetvédelemért, ezért olyan eszközeit is lecserélte, amit a törvényi szabályozás még nem ír elő számára. A vendégek általában örülnek a műanyagot leváltó dobozoknak, poharaknak, bár a válaszadók 10%-a kapott panaszokat a környezetbarát dobozok árára.
A válaszadók 70%-a továbbra sem tervezi tartós, visszaváltható csomagolóeszközök bevezetését, jelentős részük azért, mert a visszahozott edények mosogatását nem tudják megoldani. 10%-uk azt nyilatkozta, hogy próbálta már a tartós dobozokra történő átállást, de a vendégek nem hozták vissza azokat: pótlásuk folyamatos beruházást igényelt a vállalkozástól.//
A fenti cikk a Trade magazin 2022.08-09. 140. oldalán olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az utazás jövője: mesterséges intelligencia válthatja le az utazási irodákat
A turizmus világszerte robbanásszerűen növekszik, különösen Ázsiában, ahol a bővülő…
Tovább olvasom >Nyári nosztalgia – A nap képe
Időszerű képsorozat: sörreklámok, amik között a legújabb is vagy 60…
Tovább olvasom >