Zöld csomagolóeszközök
Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is vendéglátós ügyfeleihez – éttermekhez, gyorséttermekhez, kávézókhoz, büfékhez, pizzériákhoz – fordult kérdőívvel az Indepack Kft., több mint 10 000 partnere közreműködésével mérte fel csomagolóeszköz-használatukat, illetve tapasztalataikat a lebomló/komposztálható eszközökről.
A kérdőívre adott válaszokból jól látszik, hogy ezek használata az elmúlt három év trendjét követve továbbra is emelkedést mutat. A folyamat alakulását a törvényi szabályozás is nagyban elősegítette. 2022 az első olyan év, amikor a hagyományos műanyag és a lebomló csomagolóeszközöket vegyesen használó cégek száma (38%) megelőzi a kizárólag egyszer használatos műanyag termékeket alkalmazó vállalkozásokét (33%).
A válaszadók 60%-a az új eszközök használatával tenni szeretne a környezetvédelemért, ezért olyan eszközeit is lecserélte, amit a törvényi szabályozás még nem ír elő számára. A vendégek általában örülnek a műanyagot leváltó dobozoknak, poharaknak, bár a válaszadók 10%-a kapott panaszokat a környezetbarát dobozok árára.
A válaszadók 70%-a továbbra sem tervezi tartós, visszaváltható csomagolóeszközök bevezetését, jelentős részük azért, mert a visszahozott edények mosogatását nem tudják megoldani. 10%-uk azt nyilatkozta, hogy próbálta már a tartós dobozokra történő átállást, de a vendégek nem hozták vissza azokat: pótlásuk folyamatos beruházást igényelt a vállalkozástól.//
A fenti cikk a Trade magazin 2022.08-09. 140. oldalán olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >