Zökkenőmentes volt az átállás az üzletek 19 órás zárására
Az Országos Kereskedelmi Szövetség felmérése szerint november 11-én, szerdán zökkenőmentesen sikerült az üzletek átállása a 19 órás zárásra.
A vásárlók elfogadták az új nyitvatartási rendet és már az első napon alkalmazkodtak ehhez. Elszórtan akadtak csak olyan vásárlók, akik a 19 órás zárást követően próbálkoztak a vásárlással. A vásárlók megértése, együttműködése döntő jelentőségű volt a gyors átállásban.
Az elkövetkező időszakban élénkebb lesz a 19 óra előtti időszak az üzletekben. A járványveszély miatt az OKSZ azt javasolja, aki teheti, elsősorban az idősebb korúak, korábban vásároljanak.
Nem szabad az utolsó pillanatra hagyni a vásárlást!
Egyes üzletek 19 óra előtt is korlátozhatják a belépést!
Az üzleteknek legkésőbb 19 órakor kötelező bezárniuk, ezt követően tilos a vásárlók kiszolgálása és a vásárlók az üzlet területén sem tartózkodhatnak a jogszabály alapján.
Egyes üzletek 15-20 perccel a 19 órás záróra előtt is már leállíthaják a vásárlók belépését az árusító helyre (szemben a korábbi gyakorlattal, amikor a záróra előtti percekben is még be lehetett lépni).
Az OKSZ javasolja, hogy azok az üzletek, akik ezt a gyakorlatot folytatják, erről a bejáratnál elhelyezhető felirattal külön is tájékoztassák előre a vásárlót.
Maszk, távolságtartás
Az üzletekben a maszkviselés szabályai nem változtak, azért továbbra is felelős a kereskedő.
Az üzletek továbbra is felhívják a figyelmet a távolságtartásra. Egyes üzletek – kisebbek, nagyobbak egyaránt – szabályozhatják az eladótérben tartózkodó vásárlók számát a tömeges jelenlét megelőzése érdekében. Kérjük ennek megértését is.
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Új főtitkár az Országos Kereskedelemi Szövetség élén
Dr. Kozák Tamás váltja Vámos Györgyöt az OKSZ főtitkári pozíciójában.…
Tovább olvasom >NGM: folytatódik a fogyasztás helyreállása, a kiskereskedelmi forgalom 2024 januárjában 0,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján 2024 januárjában 0,6…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >