Zárva tartja kínai kávézóinak felét a Starbucks
Kínai egységeinek csaknem felét tartja zárva a továbbiakban a Starbucks, hogy – igazodva a kormányzat erőfeszítéseihez a koronavírus elleni harcban – így védje dolgozóit a megbetegedéstől, írja a BBC nyomán az origo.
A vállalatnak mintegy 4300 kávézója van Kínában, ami a legnagyobb piacuk az USA után. Most – a koronavírus kiszámíthatatlan terjedése miatt – 2000 egységüket, a kínai lánc felét tartják zárva további értesítésig.
A cég egyik egysége KantonbanForrás: AFP/Imaginechina/Liu jiao
A Starbucks közölte, azt tervezték, hogy módosítják idei profit előrejelzésüket, pénzügyi évük első negyedévének vártnál jobb adatai alapján, de a vírus jelentette nehézségek okán, újraszámolásba kezdenek, mielőtt kiadják a módosított várt értéket.
A kínai piacról származik a Starbucks globális bevételeinek 10 százaléka, egyúttal ez a legnagyobb növekedést produkáló piaca.
A kávézólánc döntése egy újabb példa arra, hogyan befolyásolhatja a globális vállalatok teljesítményét a vírus terjedése. Korábban az Apple-főnök, Tim Cook jelezte, „szorosan figyelemmel kísérik” a koronavírus körüli fejleményeket. Amiatt ugyanis a vállalat munkatársai közül kevesebben utaznak Kínába, a gyárak pedig a holdújévi munkaszüneti időszaknál jóval tovább zárva maradhatnak. Ez hatással lehet a vállalat teljesítményére.
Korábban pedig a Facebook – elsőként a nagy amerikai cégek közül – azt tanácsolta munkatársainak, hogy ne utazzanak Kínába. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Átfogó átalakításokkal próbálja újraéleszteni a Starbucksot Brian Niccol vezérigazgató
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol, átfogó reformokat tervez bevezetni…
Tovább olvasom >Kínai gazdaságélénkítés – a befektetők szem elől tévesztik a lényeget
Az alapanyagpiacokat övező hangulat szeptemberben döntő fordulatot vett, amikor Kína…
Tovább olvasom >Fine Dining: az ősi Kína gasztrotörténetei címmel nyílt kiállítás a Néprajzi Múzeumban
Fine Dining: Az ősi Kína gasztrotörténetei címmel nyílt kiállítás kedden…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >