Zárva tartja kínai kávézóinak felét a Starbucks
Kínai egységeinek csaknem felét tartja zárva a továbbiakban a Starbucks, hogy – igazodva a kormányzat erőfeszítéseihez a koronavírus elleni harcban – így védje dolgozóit a megbetegedéstől, írja a BBC nyomán az origo.
A vállalatnak mintegy 4300 kávézója van Kínában, ami a legnagyobb piacuk az USA után. Most – a koronavírus kiszámíthatatlan terjedése miatt – 2000 egységüket, a kínai lánc felét tartják zárva további értesítésig.
A cég egyik egysége KantonbanForrás: AFP/Imaginechina/Liu jiao
A Starbucks közölte, azt tervezték, hogy módosítják idei profit előrejelzésüket, pénzügyi évük első negyedévének vártnál jobb adatai alapján, de a vírus jelentette nehézségek okán, újraszámolásba kezdenek, mielőtt kiadják a módosított várt értéket.
A kínai piacról származik a Starbucks globális bevételeinek 10 százaléka, egyúttal ez a legnagyobb növekedést produkáló piaca.
A kávézólánc döntése egy újabb példa arra, hogyan befolyásolhatja a globális vállalatok teljesítményét a vírus terjedése. Korábban az Apple-főnök, Tim Cook jelezte, „szorosan figyelemmel kísérik” a koronavírus körüli fejleményeket. Amiatt ugyanis a vállalat munkatársai közül kevesebben utaznak Kínába, a gyárak pedig a holdújévi munkaszüneti időszaknál jóval tovább zárva maradhatnak. Ez hatással lehet a vállalat teljesítményére.
Korábban pedig a Facebook – elsőként a nagy amerikai cégek közül – azt tanácsolta munkatársainak, hogy ne utazzanak Kínába. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Drasztikus drágulás a Temun és a Sheinen: Trump vámháborúja érezteti hatását
Április 25-től érezhetően megdrágultak a kínai Temu és Shein platformokon…
Tovább olvasom >3D-nyomtatott Starbucks nyílik Texasban
Futurisztikus mérföldkőhöz érkezett a vendéglátóipar: a Starbucks olyan kávézót nyit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >