Zárva tartja kínai kávézóinak felét a Starbucks

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 01. 29. 10:20

Kínai egységeinek csaknem felét tartja zárva a továbbiakban a Starbucks, hogy – igazodva a kormányzat erőfeszítéseihez a koronavírus elleni harcban – így védje dolgozóit a megbetegedéstől, írja a BBC nyomán az origo.

A vállalatnak mintegy 4300 kávézója van Kínában, ami a legnagyobb piacuk az USA után. Most – a koronavírus kiszámíthatatlan terjedése miatt – 2000 egységüket, a kínai lánc felét tartják zárva további értesítésig.
A cég egyik egysége KantonbanForrás: AFP/Imaginechina/Liu jiao

A Starbucks közölte, azt tervezték, hogy módosítják idei profit előrejelzésüket, pénzügyi évük első negyedévének vártnál jobb adatai alapján, de a vírus jelentette nehézségek okán, újraszámolásba kezdenek, mielőtt kiadják a módosított várt értéket.

A kínai piacról származik a Starbucks globális bevételeinek 10 százaléka, egyúttal ez a legnagyobb növekedést produkáló piaca.

A kávézólánc döntése egy újabb példa arra, hogyan befolyásolhatja a globális vállalatok teljesítményét a vírus terjedése. Korábban az Apple-főnök, Tim Cook jelezte, „szorosan figyelemmel kísérik” a koronavírus körüli fejleményeket. Amiatt ugyanis a vállalat munkatársai közül kevesebben utaznak Kínába, a gyárak pedig a holdújévi munkaszüneti időszaknál jóval tovább zárva maradhatnak. Ez hatással lehet a vállalat teljesítményére.

Korábban pedig a Facebook – elsőként a nagy amerikai cégek közül – azt tanácsolta munkatársainak, hogy ne utazzanak Kínába. (origo)

Kapcsolódó cikkeink